غرب بازی برد – برد با ایران را با دروغ منافقین می‌بازد؟

 

طرح: حسین کشتکار/جوان

تکاپوی تروریست‌‌ها برای شکست مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب

غرب بازی برد – برد با ایران را با دروغ منافقین می‌بازد؟

حسن کوشا

 

سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ساعت ۰۶:۰۰

بر اساس این گزارش، گروهک تروریستی منافقین مدعی شده که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با در اختیار‌گیری ۶۰ دانشمند و کارشناس هسته‌ای به دنبال ساخت بمب اتم است. این ادعای کذب در حالی صورت می‌گیرد که نه تنها تمامی تأسیسات هسته‌ای کشورمان تحت نظارت دائمی بازرسان آژانس انرژی اتمی قرار دارد، بلکه رهبر معظم انقلاب نیز در یک موضع‌گیری صریح و شفاف، تولید و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را حرام اعلام کرد‌ند. با این حال ادعاهای دروغ درباره مسأله هسته‌ای ایران در حالی صورت می‌گیرد که ایران نشستی موفق و امیدوارکننده با سران ۱+۵ در استانبول داشته و قرار است این نشست در سوم خرداد در بغداد نیز ادامه پیدا کند. علاوه بر این، جمهوری اسلامی برای آنکه روند حل و فصل موضوع هسته‌ای خود را هرچه سریع‌تر به پایان برساند، مذاکراتی نیز با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین ترتیب داده و نمایندگان ایران دیروز و امروز در مقابل نمایندگان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نشسته‌اند تا پاسخگوی سؤالات فنی این آژانس ‌باشند. از این رو، انتشار این گزارش در شرایطی که جمهوری اسلامی دست برتر را در این مذاکرات دارد، حکایت‌کننده بهانه‌جویی غرب برای فرار از یک رسوایی بزرگ و در عین حال موجودیت بخشیدن به یک گروهک تروریستی در حال انحلال است.
غربی‌ها باور ندارند
نکته جالب در خصوص این ادعای کذب گروهک تروریستی منافقین این است که اگرچه برخی رسانه‌های غربی تلاش کردند با بزرگ‌نمایی این گزارش غیر فنی و جانبدارانه عملیات روانی علیه جمهوری اسلامی را آغاز کنند، اما در طرفی هم برخی افراد که نگران آبروی غرب در نزد افکار عمومی بودند، به سوابق دروغگویی گروهک تروریستی منافقین اشاره و این گزارش را غیر قابل اعتماد عنوان کردند. بر این اساس، خبرگزاری رویترز گفت‌وگویی با دیوید آلبرت بنیانگذار مؤسسه دانش و امنیت بین‌الملل که پرونده هسته‌ای ایران را دنبال می‌کند انجام داد و وی در این گفت‌وگو اظهار داشته است که «ما باید بسیار با شک و تردید با آنچه آنها می‌گویند برخورد کنیم. » علاوه بر این خبرگزاری رویترز که این گزارش را منتشر کرده به نقل از دیپلمات‌های غربی می‌نویسد: سازمان مجاهدین خلق پس از برخی اقدامات در سال ۲۰۰۲ کارنامه چندان روشنی نداشته است.
اتکا به گزارش یک گروهک تروریستی
در عین حال توجه رسانه‌های غربی به گزارش اخیر گروهک تروریستی منافقین و طرح ادعای دروغ تلاش ایران برای ساخت بمب هسته‌ای در حالی است که نام این گروهک توسط ایالات متحده و اتحادیه اروپا در لیست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته است؛ ماجرایی که باعث ایجاد تکاپویی شدید در میان رهبران این گروهک شده تا به هر طریق ممکن، حتی انتشار گزارش‌های جعلی و دروغین و اثبات خوش‌خدمتی خود به امریکا و اروپا، نام این سازمان را از این لیست خارج کنند. این نه فقط مربوط به گزارش دروغین اخیر در موضوع هسته‌ای، بلکه در خصوص سایر موارد نیز صادق است و عاملی مهم برای ایجاد خدشه به چهره کشورهای غربی شده است، به گونه‌ای که با اتکای کشورهای غربی به گفته‌های این گروهک و عمل بر اساس آن، آبرو‌ریزی زیادی در سطح بین‌المللی برای غرب ایجاد شده‌ است. نمونه بارز آن ‌ نقش گروهک تروریستی منافقین در ارائه اطلاعات غلط و در عین حال خنده دار به احمد شهید است. در همین حال سرکرده گروهک تروریستی منافقین اخیراً طی بخشنامه‌ای از اعضای خود خواسته تا علیه امریکا موضعی نگیرند بلکه این موضوع عاملی برای خروج آنها از این فهرست شود. شاید همین گزارش‌های دروغین منافقین به غرب باعث شد که امروز نه تنها نام این گروهک از لیست سازمان‌های تروریستی خارج نشود، بلکه با آغاز جابه‌جایی این گروهک از داخل خاک عراق زمینه انحلال آنها فراهم شود.
بنابراین غربی‌ها با توجه به سوابق دراز دروغگویی این گروهک باید این نکته را به خوبی بدانند که اتکا به گفته‌های کذب آنان نه تنها نمی‌تواند عاملی برای فشار به جمهوری اسلامی باشد، بلکه این احتمال را نیز به وجود می‌آورد که جمهوری اسلامی روی خوش خود را کنار بگذارد و از مذاکرات پیش رو خارج شود؛ موضوعی که می‌تواند در شرایط بحران اقتصادی جهان، ضربه‌های جبران ناپذیری را به کشورهای غربی وارد کند.
نقش منافقین در پرونده هسته‌ای ایران
اما آن چیز که در این میان گفتنش لازم به نظر می‌رسد، تلاش گروهک تروریستی منافقین برای ایفای نقش در پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است، چرا که این پرونده امروز به یکی از مهم‌ترین موضوعات بین‌المللی در سطح جهان تبدیل شده است. منافقین نیز با سوءاستفاده از این اهمیت، می‌کوشند تا به هر طریق ممکن خود را در این عرصه شریک‌ و از بابت آن برای خود اعتبار کسب کنند؛ اعتباری که سال‌ها پیش با قتل عام‌های صورت گرفته توسط آنان از بین رفته است و همه مردم دنیا این گروهک را به عنوان یک سازمان مخوف تروریستی می‌شناسند. در این میان نکته جالب آن است که بخشی از تلاش آنان برای ایفای نقش در این روند نیز از مسیر ترور و برخوردهای خشن می‌گذرد و آنها هرگز نمی‌توانند چهره واقعی خود را پنهان کنند. برای نمونه پیگیری سرنخ ترور دانشمندان هسته‌ای کشور مسئولان امنیتی را به نقش این گروهک تروریستی رسانده است. علاوه بر این سمپات‌های این گروهک نیز بارها تلاش کرده‌اند با نفوذ در تأسیسات حساس هسته‌ای کشور، اقدام به فروش اطلاعات این مراکز به سرویس‌های جاسوسی کنند که این طرح‌ها نیز هر بار با هوشیاری نیروهای امنیتی با شکستی مفتضحانه روبه‌رو شده است.
در مجموع آن چیز که در این میان قابل ذکر است، لزوم توجه غرب به حسن نیت ایران برای پایان دادن به مسائل موجود در این پرونده است، چراکه با گذر هرچه بیشتر زمان بی‌شک گره این مشکلات کورتر می‌شود و قطعاً دخالت این سازمان‌های تروریستی و ارائه اطلاعات غلط نه تنها تأثیری در حل و فصل موضوع ندارد، بلکه این روند را با چالشی جدیدتر روبه‌رو می‌کند.


جوان آنلاین – آخرین عناوین سیاسی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.