غضنفری خبر داد: تصمیم‌گیری دربارهٔ کمبود نقدینگی خودروسازان

۱۳م دیماه ،

2692.jpg

وزیر صنعت با اشاره به تقدیر هیات دولت از زحمات خودروسازان برای حفظ تولید و حفظ اشتغال، اضافه کرد: درخواست دولت این است که تولید به سقف مصوب خودروسازان برسد و کمک به کنترل قیمت‌ها کند و در این راستا بر موضوع بهبود کیفیت؛ بومی سازی قطعات و توسعه صادرات تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، غضنفری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به این که امروز دو خودروساز بزرگ کشور یعنی ایران خودرو و سایپا گزارش خوبی ارائه دادند گفت:‌ در این گزارش در رابطه با چگونگی مقابله با تحریم‌ها برای تامین قطعات و بهبود کیفیت و همچنین بومی‌سازی و حل مشکل تامین ارز و سرمایه در گردش و قیمت گذاری مطرح شد.

وی با اشاره به این که مشکل مطرح شده خودروسازان در مورد تامین نقدینگی و ارز مبادله‌ای بود گفت:‌ در مورد قیمت‌گذاری تصمیم تازهی گرفته نشد و کار به کمیته‌ای واگذار شده است که اطلاع‌رسانی در مورد آن انجام خواهد شد.

غضنفری در این جلسه اظهار کرد: در این جلسه در مورد بالا بردن سقف تسهیلات تصمیم گرفته شد تا با مساعدت لازم و کمک بانک مرکزی انجام شود و از امروز این تصمیم اخذ شده است و بانک مرکزی زمینه‌های‌ آن را فراهم خواهد کرد.

وی در مورد قیمت‌ها نیز گفت: از نظر دولت قیمتی که سازمان حمایت اعلام می‌کند مصوب است و باید بر مبنای آن بازار را کنترل کرد و هر فروش بالاتر از آن قیمت‌ها پیگیری خواهد شد. البته شاهدیم در حاشیه‌ی بازار بعضی خریداران خودرو اقدام به فروش خودرو با قیمت‌ بالاتر می‌کنند و همه این مشکلات ناشی از کمبود نقدینگی خودروسازان است که تصمیماتی برای رفع آن اتخاذ شده است و امیدواریم با نزدیک شدن به ایام عید و عرضه‌ بیشتر این مشکلات برطرف شود.

وی همچنین در مورد قیمت کالاهای اساسی مردم گفت: مدتهاست در این زمینه ذخیره سازی شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای شب عید شده است همچنین موجودی گوشت قرمز و گوشت مرغ بالاتر از میزان لازم است.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.