غفوری‌فرد: با تبدیل فدراسیون بدنسازی به انجمن، باشگاه‌ها هم تبدیل به داروفروشی می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین؛ مدتی قبل با اعلام رسمی وزارت ورزش، فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تبدیل به انجمن شد؛ اتفاقی که صدای اعتراض اهالی این رشته را بلند کرد. مسئولان مختلف این رشته در مصاحبه‌های متعدد اعتراض خود را نسبت به این موضوع نشان دادند اما هیچ اتفاقی نیفتاد و وزارت ورزش هم به اعتراض‌های آن‌ها توجهی نکرد. با این حال مسئولان فدراسیون منحل شده بدنسازی همچنان دنبال این هستند که جایگاه خود را در ورزش کشور از دست ندهند و تحت عنوان فدراسیون کارشان را دنبال کنند نه انجمن ورزشی.

تعدادی از اهالی رشته بدنسازی مثل فرامرز خودنگاه امروز نزد حسن غفوری‌فرد نماینده فعلی مجلس و رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی رفتند تا اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس هم برسانند. غفوری‌فرد در مورد این موضوع می‌گوید: «با توجه به این‌که ورزش بدنسازی یکی از پرطرفدارترین ورزش‌های کشور است و حدود ۱۰۰۰ باشگاه در سراسر کشور وجود دارند که باید نظارت دقیق روی آن‌ها انجام شود، از توان یک انجمن خارج است که چنین کاری را انجام دهد و اگر این فدراسیون به انجمن تبدیل شود، ممکن است ورزشکاران ما مبتلا به دوپینگ یا سوء استفاده‌های دیگر شوند.»

غفوری‌فرد ادامه می‌دهد: «این ورزش حدود یک میلیون نفر ورزشکار در سراسر کشور دارد که حدود ۱۱۰۰ نفر از آن‌ها در تهران هستند. هر استان رئیس هیات دارد و کمیته‌های مختلف زیر دست رئیس هیات فعالیت می‌کنند. با وجود تمام این نظارت‌هایی که انجام می‌شد، به خاطر گستردگی جمعیت و باشگاه‌ها، حتی خود فدراسیون هم نمی‌توانست نظارت درست و حسابی روی باشگاه‌ها داشته باشد. حالا اگر این فدراسیون تبدیل به انجمن بشود که باشگاه‌ها تبدیل به داروفروشی می‌شوند. وزارت ورزش به جای این‌که این فدراسیون را تقویت کند که نظارت بیشتری روی باشگاه‌ها انجام شود، متاسفانه دارد نقش آن را کم‌رنگ می‌کند. این یک تصمیمی بود که با عجله و در طول چند روز گرفته شده است و امیدواریم وزارت ورزش در مورد این ماجرا تجدید نظر کند.»

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.