غفوری: هیچ کس برای تثبیت پست های آسیای جهانی تلاش نکرد / تا حل مشکل تعلیق، واترپلو نابود می گردد

۰۶م آذر ،

سرپرست کمیته واترپلو گفت: از ایران هیچ کس برای تثبیت پست های آسیای جهانی، تلاشی نکرد و تا زمان حل مشکل تعلیق، واترپلو ضربه ی بزرگی می خورد.

نادر غفوری سرپرست فنی کمیته واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: مسابقات واترپلوی قهرمانی آسیا به میزبانی دوبی برگزار شد و به سبب بحث تعلیق، واترپلوییست های کشورمان از حضور در رقابت ها باز ماندند.

وی گفت: مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار نشد و در نهایت چین، قزاقستان، ژاپن بر جایگاه اول تا سوم ایستادند و متاسفانه جایی ایران در این مسابقات خالی بود و ملی پوشان شانس حضور در این مسابقات را از دست دادند.

غفوری افزود: در پایان این بازی ها ۳ تیم برتر جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را که قرار است سال آینده در بارسلونا اسپانیا برگزار شود را به دست آوردند و چهار تیم دیگر نیز در مسابقات توسعه ی واترپلو که زیر نظر فدراسیون جهانی برگزار می شود، حضور پیدا خواهند کرد و شکی نیست در صورت حضور در این رقابت ها ایران می توانست با  بدست آوردن یکی از جایگاه ها جواز حضور در مسابقات را بدست آورد اما متاسفانه با توجه به مشکلات موجود مسابقات سال آینده را از دست دادند.

وی تصریح کرد: قرار است با اصلاح اساسنامه، بحث تعلیق و اعزام تیم های ملی به مسابقات مختلف برطرف شود، اما این مشکل به قوت خود باقی است و تا زمان حل آن این واترپلوئیست که ضربه می خورد.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر تیم ملی بزرگسالان، ملی پوشان جوان نیز مسابقات قهرمانی آسیا و همچنین شانس حضور در مسابقات جهانی را از دست دادند.

وی یادآور شد: همچنین همراه با برگزاری این رقابت ها انتخابات کنفدراسیون شنای آسیا نیز برگزار شد و خوشبختانه امینی و مرادی در پست های خود باقی ماندند ولی ۵ کرسی دیگر از دست رفت.

سرپرست کمیته واترپلو اظهار داشت: متاسفانه هیچ کس در ایران برای حفظ جایگاه نمایندگان کشورمان در آسیا و جهان تلاش نکرده و با توجه به تجربه و قابلیت بالای امینی و مرادی بار دیگر آنها برای دوره ی آینده نیز به عنوان رئیس کمیته فنی واترپلوی آسیا و همچنین رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی در سمت خود ابقاء شدند.

وی در خصوص حضور تیم ملی جوانان در مسابقات قهرمانی جهان گفت: قرار است مسابقات واترپلوی قهرمانی جوانان جهان از هفته ی آینده در استرالیا آغاز شود و خوشبختانه تیم جوانان کشورمان بدون هیچ مشکلی در مسابقات حضور پیدا می کنند به همین سبب ۸ آذر روز چهارشنبه برای شرکت در این بازی ها راهی استرالیا خواهیم شد. به همراه این تیم یک داور نیز برای قضاوت در این رقابت ها تیم را همراهی می کند.

وی افزود: تیم های چین، ژاپن و قزاقستان که عملکرد خوب خود را در رقابت های قهرمانی آسیا نشان دادند یک سر و گردن از سایر تیم ها بالاتر می باشند و خودشان را از آسیا جدا کردند.

امیدوارم جوانان کشورمان نیز در مسابقات قهرمانی جهان عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

گفتنی است، غفوری به عنوان داور بین المللی در مسابقات دوبی حضور داشت و قرار است به عنوان سرپرست با تیم ملی جوانان در مسابقات استرالیا حضور پیدا کند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.