فاز نظامی‌ آنکارا علیه‌دمشق آغاز شد

جام جم آنلاین: وزیر خارجه ترکیه با اعتراف به این که کشورش در ساقط کردن نظام سوریه شکست خورده است،اما فرمانده ارتش ترکیه برای نخستین بار نسبت به سرنگونی اف ۴ خود موضع گیری کرد و به دمشق هشدار داد.

به گزارش جام جم آنلاین، اعلام شکست اقدامات ترکیه علیه سوریه برای سرنگونی دولت بشار اسد در حالی مطرح می‌شود که اکنون نظامیان این کشور وارد صحنه شده و سوریه را تهدید نظامی‌ می‌کنند.

ارتش سوریه اکنون در حال برگزاری رزمایش بزرگ زمینی،هوایی و دریایی برای پاسخگویی به تهدیدات خارجی است.

سیاستمداران ترکیه‌ای پس از گذشت بیش از ۱۶ ماه دخالت و توطئه علیه دولت سوریه برای سرنگونی آن،اکنون اعتراف می‌کنند که همه اقداماتشان با شکست روبرو شده است و به همین خاطر درست پس از اظهارات داود اوغلو وزیر خارجه ترکیه فرمانده ارتش این کشور علیه سوریه موضع گیری کرده و هشدار داده است که از همه امکانات برای پاسخگویی به رژیم اسد استفاده خواهیم کرد و وقتی کارمان را انجام دادیم همه دنیا خواهند دید که ترکیه چه کشور بزرگ و قدرتمندی است.

فشارهای سیاسی ترکیه با همراهی اروپا و آمریکا با برگزاری چندین اجلاس با نام دوستان سوریه بدون نتیجه پایان یافت.

دو هفته پیش یک جنگنده اف-چهار متعلق به ارتش ترکیه توسط پدافند هوایی سوریه که به حریم هوایی این کشور تجاوز کرده بود سرنگون شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر از آنکارا،«نجدت اوزل» در گفتگو با سردبیر روزنامه «آکشام» چاپ ترکیه با اظهار اطمینان از اینکه این جنگنده در آبهای بین المللی مورد هدف قرار گرفته است و می تواند با ارائه اسناد و مدارک این گفته را ثابت کند، گفت: انتظار نداشته باشید که جنگ راه بیندازیم، ولی سکوت هم نخواهیم کرد.

در حالی که مقامات سوری محل مورد اصابت قرار گرفتن این جنگنده را آبهای متعلق به سوریه اعلام کرده‌اند ترکیه مدعی است که این جنگنده بر فراز آبهای بین المللی مورد هدف قرار گرفته و سپس در آبهای متعلق به سوریه سقوط کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.