فاصله دلها

فاصله دلها

Barydh rain was good and the blessings of rain and fertile fields of the village Shyvana thanks to a sunny afternoon in front of the plain Shyvana school gathered to have fun. A number of students in his school Shyvana people were scattered in plain stubborn.
Two young couple sitting next to a tree in a corner together and spoke slowly. So slow that they can double their voices heard. In another corner two old couple were sitting together in silence, I stared at each other and were engaged in drinking tea.

One of the disciples of Shyvana asked: "Although the distance between the two because they have less time to do that? "
Shyvana replied: "When people’s hearts to be apart of it for this that I have to prove to another and over time they will get angry.When the heart is still slow with only a whisper of time can be expressed as untold. Just like the couple that the trees are whispering together.Just like the old couples that enjoy being together in silence.

باران خوبی باریده بود و مردم دهکده شیوانا به شکرانه نعمت باران و حاصلخیزی مزارع عصر یک روز آفتابی در دشت مقابل مدرسه شیوانا جمع شدند و به شادی پرداختند . تعدادی از شاگردان مدرسه شیوانا هم در کنار او به مردم پراکنده در دشت خیره شده بودند .
در گوشه* ای دو زوج جوان کنار درختی نشسته بودند و آهسته با یکدیگر صحبت می* کردند . آنقدر آهسته که فقط خودشان دوتایی صدای خود را می* شنیدند . در گوشه *ای دیگر دو زوج پیر رو به *روی هم نشسته بودند و در سکوت به هم خیره شده و مشغول نوشیدن چای بودند . در دور دست نیز زن و شوهری میانسال با صدای بلند با یکدیگر گفت* و گو می کردند و حتی بعضی اوقات صدای شان آن قدر بلند و لحن صحبت شان به حدی ناپسند بود که موجب آزار اطرافیان می *شد .
یکی از شاگردان از شیوانا پرسید : ” آن دو نفر چرا با وجودی که فاصله بین شان کم است سر هم داد می* زنند ؟ ”
شیوانا پاسخ داد : ” وقتی دل *های آدم *ها از یکدیگر دور می *شود آن ها برای این که حرف خود را به دیگری ثابت کنند مجبورند عصبانی شوند و سر هم داد بزنند . هر چه دل* ها از هم دور تر باشد و روابط بین انسان *ها سرد تر باشد میزان داد و فریاد آن ها روی سر هم بیش تر و بلند تر است . وقتی دل *ها نزدیک هم باشد فقط با یک پچ *پچ آهسته هم می* توان هزاران جمله ناگفته را بیان کرد . درست مانند آن زوج جوان که کنار درخت با هم نجوا می* کنند . اما وقتی دل *ها با یکدیگر یکی می* شود و هر دو نفر سمت نگاه شان یکی می *شود ، همین که به هم نگاه کنند یک دنیا جمله و عبارت محبت *آمیز رد و بدل می *شود و هیچ *کس هم خبردار نمی *شود . درست مثل آن دو زوج پیر که در سکوت از کنار هم بودن لذت می *برند . هر وقت دیدید دو نفر سر هم داد می* زنند بدانید که دل *هایشان از هم دور شده است و بین خودشان فاصله زیادی می *بینند که مجبور شده *اند به داد و فریاد متوسل شوند

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.