فتح تهران با ثمینی و گنجه

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نغمه ثمینی و آزاده گنجه کارگاه تئاتر محیطی در غالب سه روز تهران گردی برگزار می‌کنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین ، تئاتر محیطی با الهام از وقایع فتح تهران در دوران مشروطه در قالب سه روز تهران گردی و دو جلسه ورک شاپ تئوری – عملی با حضور نغمه ثمینی و آزاده گنجه برگزار می‌شود.

آزاده گنجه در این باره به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: این ورک شاپ در غالب مجموعه کارگاه‌هایی است که موسسه فرهنگی توریستی ژیوار برگزار می‌کند و پیرو آن از چند کارگردان تئاتر و سینما دعوت به کار کرده است .کارگاهی که البته در غالب سفر چند روزه در سطح تهران برگزار می‌شود من با همکاری نغمه ثمینی  آن را بر پا می‌کنیم.

این کارگاه “فتح تهران در دوران مشروطه” نام دارد و طی آن از مکان هایی با هنرجویان دیدن می کنیم مثل پایگاه اینترنتی ارگ تهران ،بهارستان و مسعودیه.قبل از آغاز کار اسنادی از مرکز اسناد در اختیار هنرجویان قرار داده می‌شود تا مطالعه کنند و پیش زمینه‌ای به دست بیاورند در طی این چند روز روی ۳ اصل مهم تئاتر محیطی کار می‌کنیم و آن نقش فضا و مکان در اجرا، چگونگی شکل ‌گیری متن و بسط و اجرای ایده می باشند که بسط و اجرای ایده به دو بخش دراماتیک و شیوه اجرایی تقسیم می‌شود.
او دربارهٔ برنامه این کارگاه گفت: روز صفر ۱۹ دی ماه، روز اول،دوم و سوم ۲۱ تا ۲۳ دی ماه تهران گردی و ایده پردازی برای تئاتر محیطی آشنایی با تئاتر محیطی و روز چهارم ۲۶ دی ماه جمع بندی ایده ها برای نگارش نمایشنامه و کارگردانی  است.

ضمن این که تلاش داریم با حمایت سازمان میراث فرهنگی ، شهرداری و ارگان‌های خصوصی هنری در شهر برای ایده‌های برتری که هنرجویان در طول این سفر به دست می‌آورند بتوانیم اجرا بگیریم.

انتهای پیام/ب

 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.