فدراسیون‌های ورزشی باید وابستگی‌شان را به دولت به حداقل برسانند

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی با بیان این‌که فدراسیون‌ها باید وابستگی‌شان را به دولت به حداقل برسانند، گفت: این مهم باید در آینده در فدراسیون‌ها اتفاق بیافتد تا بتوانیم موفق باشیم

فدراسیون‌های ورزشی باید وابستگی‌شان را به دولت به حداقل برسانند

به گزارش ممتاز نیوز، محمد علیپور در مجمع انتخاب رییس هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان که امروز (سه شنبه) در اهواز برگزار شد، اظهارکرد: خوزستان با داشتن ورزشکاران بسیار مستعد، به نام و بزرگ در طول تاریخ ورزش ایران، توانسته عناوین خوبی را برای کشور کسب کند و شاید در فدراسیون انجمن‌های ورزشی نیز بتواند بهتر از این باشد. البته اکنون در پنج شش رشته انجمن‌های ورزشی خیلی خوب هستند و می‌توانند تعداد رشته‌های فعال خود را بیشتر کنند که رییس جدید هیات خوزستان قول این مهم را داده است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: پتانسیل خوبی در این استان برای فعالیت در رشته‌های مختلف انجمن‌های ورزشی وجود دارد و با انتخاباتی که امروز برگزار شد، امیدوارم فعالیت‌های هیات نیز بیشتر شود. فدراسیون هم بهتر به خوزستان نگاه می‌کند و تلاش می‌کنیم در توسعه رشته‌های ورزشی در این استان، بیشتر کمک کنیم تا در آینده شاهد قهرمانان بزرگی باشیم و از این استان مدال‌های خوبی را در میادین بین‌المللی کسب کنیم.

رییس فدراسیون انجمن‌های ورزشی گفت: فدراسیون انجمن‌های ورزشی یکی از بزرگترین فدراسیون‌های ورزشی در کشور است که نزدیک به ۲ هزار کمیته و انجمن دارد. چهار رشته در المپیک و ۱۲ رشته در بازی‌های آسیایی داریم. کارها خوب پیش می‌رود اما متاسفانه مشکلاتی وجود دارد و نبود تجهیزات و امکانات، بزرگترین مشکل ما است. هیچ یک از لوازم ورزشی رشته‌های تحت پوشش فدراسیون انجمن‌های ورزشی در کشور تولید نمی‌شوند. البته چند بار با تولیدکنندگان جلسه گذاشتم که به نتایج خوبی هم رسیدیم که امیدوارم این مشکل حل شود. به هر حال برای توسعه رشته‌های ورزشی‌مان در استان‌ها و شهرستان‌ها به امکانات نیاز داریم و با حل این مشکل، در آینده وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: از جهات عمومی رضایت کامل ندارم اما نسبت به امکانات در اختیار، خوب کار کرده‌ایم. پیش از شیوع کرونا، سالانه حداقل ۳۰ اعزام داشتیم و به طور متوسط ۲۰ مدال طلا در میادین مختلف ورزشی کسب می‌کردیم که امیدوارم پس از کرونا نیز این حرکت شتاب بیشتری بگیرد و در بخش مدال‌آوری رشد داشته باشیم.

علپور در پایان نیز درباره حمایت مالی از سوی وزارت ورزش، گفت: ۳۵ سال است که در حوزه ورزش کار می‌کنم. سال ۱۳۷۸ که رییس فدراسیون بودم، ناله می‌کردیم که پول نیست، اکنون هم به همین صورت است. پس هیچ موقع در ورزش نمی‌توان گفت که پول به اندازه رسیده است زیرا ورزش گنجایشی دارد که هر چقدر به آن پول تزریق شود، بازهم این گنجایش را دارد که در آن هزینه شود. البته ما راضی هستیم و در همین چند ساله نیز دولت کمک‌های مالی خوبی داشته است. کم بوده است اما رشته‌های ورزشی ما رو به جلو حرکت می‌کردند و البته ما سعی کردیم بیشتر به سمت اسپانسرها برویم. باید وابستگی‌مان را به دولت به حداقل برسانیم و این مهم باید در آینده در فدراسیون‌ها اتفاق بیافتد تا بتوانیم موفق باشیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.