فرآورده های نفتی گران نمی شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 فرآورده های نفتی گران نمی شود

فرآورده های نفتی گران نمی شود

قائم مقام شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: تفاوت قیمت فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه‌های کشور متناسب با کیفیت آنها به معنی افزایش قیمت در بازار نیست بلکه این تفاوت قیمت یک موضوع درون سازمانی محسوب می‌شود.

به گزارش ممتازنیوز، شاهرخ خسروانی تاکید کرد: افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی مرغوب نسبت به سایر محصولات به معنی افزایش قیمت در بازار و پرداخت مابه‌التفاوت توسط مصرف‌کنندگان نیست.
وی در مورد دلیل افزایش قیمت فرآورده‌های با کیفیت توضیح داد: با توجه به سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای اجرای طرح‌های بهینه‌سازی و ارتقای کیفیت فرآورده‌های تولیدی در پالایشگاه‌ها، هزینه‌های تولیدی شرکت‌های پالایشی افزایش یافته است به همین دلیل تصمیم گرفته شده که در بودجه کلان اقتصاد کشور هزینه‌ ناشی از تولید فرآورده‌های نفتی با کیفیت بالا به پالایشگاه‌ها پرداخت شود.
قائم مقام مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش افزود: پرداخت هزینه پالایشگاه‌هایی که در حال حاضر فرآورده مرغوب تولید می‌کنند در یک کارگروه در حال بررسی است تا طبق یک فرمول مشخص هزینه‌های ناشی از تولید فرآورده‌های با کیفیت بالا در این شرکت‌های پالایشی پوشش داده شود.
خسروانی با اشاره به این که در این کارگروه مسائلی مانند تکنولوژی مورد استفاده در پالایشگاه و نوع خوراک نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد اعلام کرد: با توجه به این که کیفیت خوراک تحویلی بر هزینه پالایشگاه‌ها تاثیرگذار است به زودی نوع نفت خام مورد استفاده در پالایشگاه‌ها هم تعیین تکلیف خواهد شد.
وی با تاکید بر این که اجرای این آیین نامه تاثیری مستقیم بر قیمت فرآورده‌های نفتی در بازار نخواهد گذاشت یادآور شد: قیمت فرآورده‌های نفتی برای مصرف کنندگان توسط شورای اقتصاد و طبق سیاست‌های دولت تعیین می‌شود.
به گزارش ایسنا،‌ عباس کاظمی مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این اعلام کرده بود که طبق آیین‌نامه اجرایی ابلاغ شده در ۳۰ آبان‌ماه به واحدهای ذیربط شرکت ملی پالایش و پخش، قیمت فرآورده‌های نفتی تولیدی پالایشگاه‌های کشور از سال به تناسب کیفیت متفاوت محاسبه می‌شود.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.