فرار از دست «نقرس» به کمک گیاهان!

بیماری نقرس از جمله بیماری‌هایی است که با ورم، التهاب و درد شدید در مفاصل بدن همراه است. اما شیوه‌های متنوعی برای کنترل این بیماری و کاهش درد و عوارض ناشی از آن در طب مکمل و جایگزین دیده می‌شود که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.

برترین مجله اینترنتی ایران

  بیماری نقرس از جمله بیماری‌هایی است که با ورم، التهاب و درد شدید در مفاصل بدن همراه است. پنجه دست و انگشتان، ستون فقرات، پاشنه پا، مچ دست و آرنج از مهم‌ترین مناطقی هستند که به این عارضه مبتلا می‌شوند و افراد مبتلا به آن غالبا دردهای شدیدی را در این نواحی احساس می‌کنند. متاسفانه هنوز برای درمان این بیماری در طب سنتی کشورهای مختلف و همین‌طور در طب رایج شیوه‌ای وجود ندارد اما شیوه‌های متنوعی برای کنترل این بیماری و کاهش درد و عوارض ناشی از آن در طب مکمل و جایگزین دیده می‌شود که برخی از آن‌ها را مرور می‌کنیم.


دور گوشت قرمز را خط بکشید

در قرن‌های پیش بیماری نقرس از جمله بیماری‌هایی محسوب می‌شد که تنها افراد ثروتمند و متمول جامعه به آن دچار می‌شدند، زیرا تنها این افراد توانایی مصرف بی‌رویه و نامحدود مواد‌غذایی چون گوشت قرمز و را داشتند. از آنجا که مصرف بی‌رویه و خارج از اندازه این مواد در بدن تولید اسیداوریک کرده و مقدمات ابتلا به نقرس را فراهم می‌کند افراد ثروتمند در گذشته بیشتر از سایر مردم به این بیماری مبتلا می‌شدند. از این‌رو کنترل میزان مصرف گوشت قرمز از مهم‌ترین نکاتی است که باید در رژیم غذایی به آن توجه کنید.


چای گیاهی ویژه بیماران نقرسی

متخصصان طب سنتی معتقدند، مصرف چای گزنه به‌صورت روزانه تاثیر زیادی در کنترل بیماری نقرس دارد. نوشیدن چای تهیه شده از برگ‌های خشک گزنه در کاهش سرعت رشد این بیماری بسیار موثر است. البته باید توجه داشت مصرف این چای به تمامی افراد مبتلا به نقرس توصیه نمی‌شود، زیرا بدن برخی از این بیماران ممکن است نسبت به دریافت این چای گیاهی واکنش نشان دهد، بنابراین تجویز این چای گیاهی همواره باید تحت‌نظر متخصص طب سنتی انجام شود.


سوزن‌های آرامش‌بخش

متخصصان طب سوزرنی تکنیک‌های متنوعی برای کاهش دردهای ناشی از بیماری نقرس دارند. به اعتقاد این درمانگران در طب سوزنی چین متدهایی وجود دارد که در زمان عود کردن بیماری نقرس و تشدید دردهای مفصلی و استخوانی می‌توان به کمک سوزن‌های طب سوزنی به تسکین درد و برطرف شدن آن در بدن بیمار کمک کرد.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.