فردا آسمان “تهران” از “آلودگی” پاک می‌شود/تداوم “بارش”ها و ۱۰ تا ۱۲ درجه “کاهش دما” در شمال شرق کشور

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک کارشناس هواشناسی اظهار داشت: فردا بادهای نسبتا شدید در تهران و بادهای غربی روی قم، اصفهان و سمنان خواهد وزید که آسمان این استان‌ها را از آلودگی پاک خواهد کرد.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روز های آینده گفت: در ۲ روز آینده برای شمال غرب و دامنه های البرز رگبار باران، گاهی رعد و برق و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ می دهد.

وی افزود: امروز”جمعه هشتم آذر ماه ۹۲″، در سواحل جنوبی دریای خزر بویژه سواحل غربی با وزش باد های جنوبی بارش ها قطع شده و مجددا فردا با نفوذ هوای سرد به سواحل دریای خزر بارش در این مناطق  با شدت و وسعت بیشتر آغاز خواهد شد و دریای خزر فردا”شنبه نهم آذر ماه ۹۲″ و روز یکشنبه مواج خواهد بود.

کارشناس هواشناسی اظهار داشت: فردا باد های نسبتا شدید در تهران و بادهای غربی روی قم، اصفهان و سمنان خواهد وزید که آسمان این استان ها را از آلودگی پاک خواهد کرد.

نقشینه گفت: یکشنبه بادهای شمالی نسبتا شدیدی برای شمال و شمال شرقی کشور پیش بینی می گردد که با توجه به وسعت بسیار برای استان های خراسان شمالی و خراسان رضوی کاهش محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه را در بر دارد.

وی ادامه داد: یکشنبه در استان های گلستان و مازندران به سبب تداوم بارش ها و احتمال بارش برف و تگرگ در مناطق سردسیر این استان ها، آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها دور از انتظار نیست همچنین این وضعیت با شدت کمتر در استان خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.

کارشناس هواشناسی با اشاره به وضعیت آب و هوای تهران طی امروز و فردا افزود: در تهران طی امروز و فردا بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش برف خواهیم داشت و فردا وزش باد شدید آسمان تهران را کاملا صاف و پاک از آلودگی خواهد کرد و از فردا دمای تهران رو به کاهش خواهد رفت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.