فردی که در عملیات فتح‌المبین در انهدام نیروهای دشمن نقش بسزایی را ایفا کرد

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

شهید شهبازی روز دوم خردادماه ۱۳۶۱ در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس براثر اصبات ترکش خمپاره به فوز عظیم شهادت نایل آمد.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، در هر کشوری شناخت اسطوره‌های مقاومت برای نسل‌های آینده یک ضرورت است.
آشنایی با اسطوره‌های شهادت و مقاومت ایران اسلامی که ویژگی منحصر به فرد ایمان و معنویت را با آمادگی رزمی و دفاعی خود تلفیق کردند برای نوجوانان و جوانان کشورمان، جذاب و مفید است.
به همین منظور  باشگاه خبرنگاران در نظر دارد تا به معرفی مفید و مختصر شهدای شاخص با عنوان “ستارگان آسمان ایران اسلامی” به ترتیب حروف الفبا بپردازد.

اگرچه همه شهدا و جانبازان و آزادگان و ایثارگران مقاوم و سربلند و عزیز، ستارگان آسمان ایران اسلامی هستند و هرکس در هر شغل و مسئولیتی که قرار دارد و نفس می‌کشد، مدیون این فداکاری‌ها و از جان‌ گذشتگی‌ها است.

سردار شهید محمود شهبازی دستجردی

در سال ۱۳۳۷ در خانواده مذهبی در شهر اصفهان متولد شد. محمود از بدو کودکی طعم محرومیت و فقر در محیط خانواده را چشید.   
 
محمود قرآن را نزد مادرش که فرزند روحانی بود آموخت و در سال ۱۳۵۶ دیپلم گرفت و در‌‌ همان سال در رشته مهندسی صنایع دانشگاه علم و صنعت پذیرفته شد.   
 
شهبازی به طور مشخص فعالیت‌های مذهبی و سیاسی خود را از دوران دبیرستان شروع کرد. محمود به خاطر فعالیت‌های مستمر در شهر اصفهان به عنوان چهره‌ای پرتلاش و انقلابی شناخته شده بود و پس از ورود به دانشگاه نیز به ابعاد تازه‌ای از فعالیت‌های انقلابی دست زد.   
 
شهبازی با شور انقلابی که داشت پس از تحقق انقلاب اسلامی چند روزی در کمیته اسلحه بدست می‌گیرد و به حراست از دستاوردهای انقلاب می‌پردازد.   
 
در اسفندماه ۱۳۵۷ به عضویت رسمی سپاه درآمد و در سال ۱۳۵۹ برای ساماندهی و سازماندهی سپاه پاسداران شهر همدان به این شهر رفت و پس از چندی به فرماندهی سپاه پاسداران همدان منصوب شد.   
 
شهبازی همزمان با شروع جنگ تحمیلی راهی جبهه شد و از هیچ تلاشی در مقابله با دشمن دریغ نمی‌ورزید و کارآمدی و لیاقت خود را در بعد نظامی به ظهور رساند. پیش از عملیات فتح المبین به مسئولیت معاونت تیپ ۲۷ محمد رسول الله (ص) برگزیده شده و در تحقق اهداف عملیات و منهدم کردن نیروهای دشمن نقش و سهم بسزایی ایفا می‌کند.   
 
محمود پس از عملیات فتح المبین تیپ ۲۷ را برای عملیاتی وسیع و بزرگ‌تر تجهیز و آماده می‌کند. او برای اجرای عملیات بیت‌المقدس نیروهای زبده تیپ را راهی محور اهواز و خرمشهر می‌کند.

شهید شهبازی روز دوم خردادماه ۱۳۶۱ در آستانه فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس براثر اصبات ترکش خمپاره به فوز عظمی شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.