«فرسودگی»؛ بزرگترین تهدید مدارس پایتخت

جام جم آنلاین: مدیرکل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه «فرسودگی» بزرگترین تهدید پیش روی مدارس پایتخت است، گفت: سن مدارس شهر تهران بیشتر از مدارس سایر استانهای کشور است.

 سیدعلی یزدی‌خواه ،‌ درباره وضعیت ساختمان‌های مدارس پایتخت گفت: علیرغم اینکه در دولت نهم و دهم اعتبارات خوبی برای نوسازی و مقاوم سازی مدارس در نظر گرفته شده، طی سه سال گذشته ۲۵۰ میلیارد تومان نیز از سوی خیرین برای احداث مدارس جدید و یا اعطای زمین و منابع مالی صورت گرفته است.

وی افزود: در گذشته بزرگترین مشکل پایتخت بحث کمبود فضای آموزشی بود، اما با ساماندهی مناسبی که صورت گرفته در حال حاضر مشکل اصلی «فرسودگی» مدارس و واحدهای آموزشی است که به تهدید جدی تبدیل شده و علیرغم اینکه سازمان نوسازی مدارس استان تهران در حال جایگزینی و مقاوم سازی این گونه مدارس است، اما در بخشها و مناطقی از شهر تهران امکان ایجاد ساختمان جدید وجود ندارد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران تصریح کرد: وضعیت فعلی مدارس تهران نشان می‌دهد که سن ساختمان‌های مدارس سایر استان‌های کشور نسبت به مدارس شهر تهران جوانتر هستند، لذا باید نسبت به حل این مشکل اقداماتی انجام دهیم که استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز یکی از این برنامه‌هاست.

وی درباره حل مشکل مدارس و واحدهای آموزشی شهرهای جدید التاسیس از جمله پردیس که بخشی از واحدهای آن امسال به متقاضیان واگذار شده است، گفت: در سال تحصیلی جدید در خصوص ثبت نام و جایابی دانش آموزان این شهرک با مشکلی مواجه نشدیم، چرا که واحدهایی در حال ساخت و تحویل است، لذا مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل سازمان آموزش و پرورش شهر تهران عنوان کرد:‌ در ۱۰۰ نقطه از این شهرک زمین‌هایی با کاربری آموزشی پیش بینی شده که ۱۵ واحد آن احداث شده که در حال خدمات دهی به شهروندان این شهرهاست و مابقی آن نیز به مرور احداث و تحویل خواهد شد.

یزدی‌خواه بار دیگر تاکید کرد: مهرماه امسال بحرانی در خصوص کمبود فضای آموزشی در شهر جدید پردیس نداشتیم. (ایسنا)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.