فرشاد پیوس: دنیزلی باید همین حالا ۱۰ نفر را اخراج کند / بعضی از بازیکنان قرارداد سال بعد را بسته‌اند، بی‌خیال پرسپولیس شده‌اند

میثم بهرامی / نتایجی که پرسپولیس در چند هفته گذشته گرفته، صدای همه را درآورده. از هواداران گرفته تا پیشکسوتان پرسپولیس، همه به این وضعیت معترض هستند. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی کسب کرده اما در لیگ برتر همه نتایج خوبش را جبران کرده و ۴ تا ۴ تا از حریفان می‌خورد. فرشاد پیوس مهاجم اسبق پرسپولیس در گفت‌وگویی با خبرآنلاین به وضعیت موجود اعتراض می‌کند و از دنیزلی می‌خواهد همین امروز ۱۰ بازیکن تیمش را کنار بگذارد.

*وضعیت پرسپولیس خیلی خراب است. دیدید ۴ تا هم از تراکتورسازی خوردند؟

نمی‌دانم چرا این‌طوری است. این همه فراز و نشیب برای یک تیم خیلی زیاد است.

*زیاد و البته عجیب!

بله عجیب است. واقعا عجیب است. پرسپولیس به یک شوک بزرگ نیاز دارد.

*چه جور شوکی؟

دنیزلی همین الان باید ۱۰ نفر از بازیکنان تیمش را بریزد بیرون. همین الان باید همه آن‌ها را اخراج کند. من قبلا هم گفته بودم که پرسپولیس بازیکن کوچک زیاد دارد. بازیکنانی دارد که در حد و اندازه پرسپولیس نیستند و پیراهن این تیم بر تنشان گشاد است.

*چند تا از این بازیکنان در پرسپولیس هستند؟

۱۰ – ۱۱ نفر هستند. این‌ها پول بیت‌المال را گرفته‌اند و دارند می‌خورند، در حالی که کارآیی هم ندارند. این طوری پیش برود، پرسپولیس هوادارانش را هم از دست می‌دهد. الان دو تا بازی دیگر در لیگ دارند. همین الان دنیزلی یک شوکی به تیم وارد کند و بگوید ۱۰ نفر سر تمرین نیایند.

*بهتر نیست دو بازی باقی‌مانده را با امیدهایشان ادامه بدهند؟ این‌طوری اگر ۴ گل بخورند کسی زیاد ناراحت نمی‌شود.

بهتر بود همین بازی را هم با امیدهایشان بازی می‌کردند. اگر با امیدها بازی می‌کردند و ۵ گل می‌خوردند بهتر از این بود که با این تیم ۴ گل بخورند. این‌طوری دلمان نمی‌سوخت.

*مشکل پرسپولیس از کجاست که چنین نتایجی می‌گیرد؟

بعضی از بازیکنان دوست ندارند برای پرسپولیس بازی کنند. قرارداد سال بعدشان را بسته‌اند و تیمشان را پیدا کرده‌اند. برای فصل بعد با دلال‌ها به توافق رسیده‌اند و دیگر نتایج پرسپولیس برایشان مهم نیست. بی‌خیال تیم شده‌اند.

*در صحنه‌هایی که تراکتورسازی گل می‌زد، واکنش بازیکنان پرسپولیس عجیب نبود؟ انگار هیچ بازیکنی برای گرفتن بازیکن حریف تلاش نمی‌کرد.

شما گل‌های تراکتورسازی را دیدید؟ در این گل‌ها، هافبک‌های پرسپولیس کجا بودند؟ شوت‌هایی که تراکتوری‌ها می‌زدند، اصلا هیچ مانعی نداشت. کسی مزاحم شوت زدن تراکتوری‌ها نمی‌شد. دروازه‌بان هم که هرچی زدند نه نگفت.

*حالا باید چه کار کرد؟ اگر همین‌طوری پیش بروند در دو بازی بعدی ۱۰ – ۱۲ تا گل می‌خورند.

پرسپولیس به یک خانه تکانی عالی احتیاج دارد. همین. خیلی از این بازیکنان به پرسپولیس علاقه ندارند. فکر سال بعدشان هستند که قرارداد ببندند و دیگر به پرسپولیس فکر نمی‌کنند. می‌گویند پرسپولیس هم که در لیگ چیزی نمی‌شود و برایش انرژی نمی‌گذارند. این‌ کارها را می‌کنند که به تیم لطمه بزنند. متاسفانه دودش هم می‌رود توی چشم تماشاگران.

*باشگاه نمی‌تواند با این بازیکنان برخورد کند؟ به هر حال مشخص است که آن‌ها با تمام توانشان بازی نمی‌کنند.

باشگاه باید جریمه‌های سنگینی برای این بازیکنان در نظر بگیرد. بازیکن از ترس جریمه هم که شده، خوب بازی می‌کند اما باشگاه تا حالا کسی را جریمه نکرده. اگر یک جریمه سنگین برای بازیکنان در نظر بگیرند، دیگر این‌طوری بازی نمی‌کنند. به نظر من باید کمی هم مدیریت باشگاه را زیر سوال برد. مدیریت هم تقصیر دارد. مدیر باشگاه باید نظارت بیشتری کند و بیشتر به تمرینات برود. رویانیان باید وقت بیشتری برای این تیم بگذارد.

*این فصل که گذشت. برای فصل بعد دنیزلی می‌تواند نتایج خوبی بگیرد؟

نمی‌دانم دنیزلی چرا این‌طوری شده. این فصل خیلی بد نتیجه گرفته. نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده. دنیزلی، دنیزلی پاس نیست. خیلی محتاط عمل می‌کند. سنش کمی بالا رفته و با احتیاط کار می‌کند. هر کسی هم هر چیزی می‌گوید گوش می‌کند.

*شاید اگر علی کریمی به تبریز می‌رفت این اتفاق برای پرسپولیس نمی‌افتاد. او مصدوم هم نبود و می‌توانست به تیم کمک کند.

من که شنیدم مصدوم بوده و به تبریز نرفته. ولی به هر حال کریمی هر وقت در ترکیب باشد، تیم را رهبری می‌کند. او تعصب زیادی دارد و اگر در زمین بود، این قدر گل نمی‌خوردیم. بین دفاع و خط حمله فاصله زیادی وجود داشت. کلا شکل تیمی و سازماندهی پرسپولیس خیلی خراب است. پرسپولیس با این وضعیت شاید در آسیا از این گروه صعود کند، ولی برای مرحله بعدی دلم روشن نیست که بتواند موفق شود.

*البته تا آن زمان فصل تمام می‌شود و بازیکنان جدید جذب می‌شوند.

مگر این‌که همین اتفاق بیفتد و ترکیب پرسپولیس کاملا متحول شود. وگرنه با این بازیکنان هیچ امیدی به آینده تیم در آسیا ندارم.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.