فرش و پسته دلیل ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵؟

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل دلیل ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ را اعلام کرد.

فرش و پسته دلیل ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵؟

به گزارش ممتاز نیوز، مهدی عبقری، با اشاره به آخرین وضعیت واردات برخی مدلهای  آیفون از جلمه سری های ۱۴ و ۱۵ گفت: به دلیل شرایط تحریمی، کمبود ارز و ارزبر بودن آیفون‌ واردات و رجیستری برخی مدلهای آیفون همچنان ممنوع است.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت :  آمریکا واردات فرش و پسته ایران را محدود کرده است. تصمیم ایران در ممنوعیت واردات آیفون به نوعی عملکرد تقابلی در جهت این اقدام بوده است.

 وی با اشاره به اینکه، واردات تجاری و مسافری آیفونهای ۱۳ وما قبل همچنان پا برجاست، گفت: واردات این دسته نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش چشم گیری داشته و واردات تجاری از طریق رویه واردات از محل صادرات خود، عمدتا توسط افرادی که در حوزه صادرات فعالیت دارند انجام میشود.

وی گفت: در سال گذشته و بعد از ممنوعیت رجیستری  آیفون ۱۴ برخی با روش‌هایی مثل استفاده از دانگل اینترنت این گوشی‌ها را فعال و در حال استفاده از آن هستند. یکی از دغدغه‌های انجمن این بود که ادامه این روند باعث شود طرح موفق رجیستری به حاشیه و بیراهه رود.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل  تاکید کرد، طبق اعلام  ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز   استفاده از روشهای مختلف برای دور زدن ممنوعیت رجیستری آیفون ۱۴ قابل شناسایی است.

انتهای پیام/


پلاس
تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.