فرصت سرمایه گذاری در طرح های کارخانه پتاس خور و بیابانک

مجری طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس خور و بیابانک گفت: این معادن، ظرفیت جذب سرمایه گذاری برای حداقل ۱۰ طرح صنعتی و معدنی را دارد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از «شاتا» از «ایمیدرو»، «منصور شبانی» با بیان این مطلب گفت: با توجه به شرایط ویژه طرح و قابلیت تنوع محصول، پس از شناسایی زمینه های تولید محصولات مختلف، اقدامات لازم برای جذب سرمایه گذاری به منظور ارتقای خلوص نمک صنعتی و نیز فرآوری شورابه نهایی حاصل از فرآیند تبخیر به عمل آمده است. وی افزود: امیدواریم در سال جاری که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی مزین شده، سرمایه گذاری در این زمینه محقق شود.

مجری طرح اکتشاف و تجهیز ذخایر پتاس خور و بیابانک با اشاره به تعریف طرح های تحقیقاتی متعدد در مجموعه به دلیل جدید بودن این نوع معدنکاری و تنوع محصول، اظهار داشت: این طرح ها شامل تغییرات در فرآیند شورابه در استخرهای تبخیر خورشیدی و افزایش راندمان محصول، طراحی پمپ های جدید و بهسازی پمپ موجود متناسب با نیاز واحد، طراحی و ساخت پایلوت سولفات سدیم و پتاسیم، طراحی و ساخت اسپری درایر به منظور خشک کردن محصولات جداسازی شده از شورابه است.

وی افزود: خوشبختانه تمام سیستم های پمپاژ طرح با ظرفیت اسمی سالانه ۱۵ میلیون متر مکعب در داخل طراحی و ساخته شده است. همچنین، طراحی و ساخت کل پایلوت های سولفات سدیم و کلرید پتاسیم نیز توسط مشاور داخلی آنها با نظارت عوامل فنی طرح به انجام رسیده است.

به گفته شبانی، مجموع اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ناشی از این طرح به ۳ هزار نفر می رسد که نقشی قابل توجه در توسعه اقتصاد منطقه خواهد داشت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.