فرودگر روباتیک ناسا آزمایش شد

دانش > فضا
فرودگر روباتیک پیش‌ساخت “عقاب نیرومند” ناسا در آزمایشات جدید خود در مرکز پرواز فضایی مارشال توانست به حد کافی از زمین ارتفاع بگیرد

به گزارش ایسنا، از دور گذشته آزمایشات این فرودگر در سال ۲۰۱۱، تیم “عقاب نیرومند”  ناسا شاهد پیشرفت‌هایی بر روی کنترل‌های هدایتی دوربین فرودگر بوده و توانسته قابلیت‌های خودکار آن را توسعه دهد.

این فرودگر سه پایه سازگار با محیط زیست، از سوخت ۹۰ درصدی پراکسید هیدروژن خالص برخوردار بوده و فرمان‌های خود را از رایانه آنبردش دریافت می‌کند و رانشگرهای آنبرد آن را با استفاده از یک پروفایل پروازی از پیش برنامه‌ریزی شده برای انتقال این خودرو به یک فرود کنترل شده، فعال می‌کند.

در این مجموعه آزمایشات که تا ماه سپتامبر ادامه خواهد داشت، این فرودگر پیش‌ساخت بطور خودکار طی دو آزمایش در ارتفاع ۹ متری پرواز کرده و معلق خواهد ماند. در دو آزمایش دیگر، عقاب نیرومند باید این ارتفاع را تا ۳۰ متر افزایش دهد و سپس به کناره‌ها حرکت کرده و یک فرود ایمن در ۳۰ متری محل پرواز داشته باشد.

این آزمایش به نمایش آنچه این فرودگر باید برای مرحله نهایی یک فرود خودکار کنترل‌شده بر روی ماه، سیارک‌ها یا دیگر اجسام بدون هوا اجرا کند، خواهد پرداخت.

ناسا از فرودگر “عقاب نیرومند” برای تقویت فناوری مورد نیاز جهت ساخت نسل جدیدی از فرودگرهای روباتیک کوچک، هوشمند و تطبیق‌پذیر با قابلیت دستیابی به اهداف علمی و اکتشافی در منظومه شمسی استفاده خواهد کرد.

این فرودگر توسط مرکز مارشال با همکاری آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز برای ناسا ساخته شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.