فشارخون نوجوانان را هم اندازه‌گیری کنید

پرفشاری خون نوجوانان به عنوان یک عارضه مهم ناشی از شیوع چاقی در نوجوانان باید جدی‌تر گرفته شود.

به گزارش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا، محققان در آمریکا با بررسی داده‌های موجود در پرونده ۹۵۱ نوجوان ۱۲ تا ۱۸ساله مبتلا به پرفشاری خون که به مراکز پزشکی مراجعه کرده بودند دریافتند که پزشکان اغلب برای تعداد بیشتر این بیماران فقط درخواست نوار قلب را داده بودند.
 
براساس این گزارش با تجزیه و تحلیل پرونده‌های موجود محققان همچنین افزودند: پزشکان تنها برای ۲۴ درصد از بیماران تست اکوکاردیوگرافی را خواسته بوده و نیز فقط ۲۲ درصد از آنها را تحت انجام سونوگرافی کلیه‌ها قرار داده بودند.
 
نتایج حاصل از این گزارش حاکی از آن است که فشارخون همه نوجوانان در هنگام مراجعه به پزشکان باید ارزیابی شود و در صورت بالا بودن، سونوگرافی از کلیه‌ها و اکوکاردیوگرافی نیز باید انجام شود.
 
گفتنی است: بیشتر افراد مبتلا به فشارخون بالا حتی زمانی که فشارسنج میزان خطرناکی را نشان می‌دهد هیچ نوع علائم و یا نشانه‌ای از این بیماری ندارند. گرچه تعداد کمی از افراد مبتلا به فشارخون بالا، دچار سردرد، سرگیجه و یا مقدار کمی خون دماغ می‌شوند ولی این علائم تا زمانی که فشارخون بالا به سطح پیشرفته و یا حتی تهدیدکننده نرسد، ظاهر نمی‌شوند. /عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.