فعالان اقتصادی را نباید متهم کرد

۳ م دیماه ،

بینا- هفدهمین جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران با حضور رییس قوه قضاییه برگزار شد.
به گزارش بینا، در این جلسه اهم اقدامات انجام شده و تحلیل مسائل اقتصادی کشور از سوی محمد نهاوندیان رییس اتاق ایران مطرح شد و سپس جمعی از فعالان اتاق ایران دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی را به رییس قوه قضاییه انتقال داد. سپس آیت الله آملی لاریجانی رییس قوه قضاییه به ایراد مطالبی پرداخته و پس از آن از روسای دادگستری اهواز، مشهد، اردبیل، ساری، سمنان، کرمان، کرمانشاه، خرم‌آباد و کرج تقدیر شد.
محمد نهاوندیان، رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران در جلسه ویژه هیات نمایندگان اتاق ایران با بیان این‌که نباید با ذکر چند مورد از تخلف، تمامی فعالان اقتصادی را متهم کرده و فضای اعتماد را در جامعه از بین ببریم، گفت: فعالان اقتصادی حاضرند به هر نحوی در رشد اقتصاد کمک کنند. البته لازمه این همکاری اعتماد است. ممکن است پنج درصد از فعالان بخش خصوصی مرتکب تخلف‌هایی شوند ولی نباید ۹۵ درصد مابقی را محدود و فضای اعتماد را از بین برد.
وی با بیان این‌که نفس متهم کردن فعالان اقتصادی و سلب اعتماد از آنان باید جرم تلقی شود گفت: نباید در فضای افکار عمومی مسوولین با ذکر یک مثال تمام فعالان اقتصادی را محکوم کنند.
او خاطرنشان کرد: برای اولین بار حضور رئیس قوه قضاییه در بین فعالان اقتصادی پیام حمایت این قوه از فعالان اقتصادی کشور را دارد.
وی به پنج نکته اشاره کرد و در ابتدا با تاکید بر این‌که در سالی که نام آن سال تولید ملی است طبعا مجموعه نظام باید یک رویکرد راهبردی را در پیش گیرد اظهار کرد: بهترین پاسخ به کسانی که می خواهند در اقتصاد ما التهاب ایجاد کنند بالاتر بردن قدرت فعالان اقتصادی است. ایجاد روابط اقتصادی قابل اتکا، ایجاد اطمینان به عدالت و اطمینان فعالان اقتصادی به این‌که در هر کجا که با مشکل روبرو شوند قوه قضاییه محل رفع ابهامات آنان به نحوه صحیح است می تواند راهکاری برای تسهیل شرایط در مقابل تحریم‌ها باشد.
او در ادامه با بیان این‌که ما در شرایط ویژه اقتصادی به سر می بریم، خاطرنشان کرد: شرایط ویژه برخورد ویژه می طلبد. افزایش قیمت حامل‌های سوخت و التهابات ناشی از جهش ناگهانی نرخ ارز، بنگاه‌های تولیدی را دچار مشکل کرده است. این شرایط اقتضا می کند که از واحدهای تولیدی حمایت کنیم وقوه قضاییه دراین میان نقش و جایگاه ویژه‌ای دارد.
وی با تاکید بر این‌که در قانون بهبود فضای کسب و کار شفایت و افزایش بهبود در محیط کسب و کار تاکید شده است اذعان کرد: حال که گام اول برای تصویب این قانون برداشته شده باید قوای سه گانه در اجرای آن کمک کند.
رییس اتاق ایران با تاکید بر این‌که شعار اتاق ایران همواره این بوده است که باید میزان تعامل اتاق با ارکان نظام افزایش یابد، بیان کرد: از این رو باید سازوکار قوانین و مقررات دولت سالارانه را اصلاح کنیم و در راستای تشکیل کمیته بازنگری در قوانین اقتصادی فعالانه حضور یابیم.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.