فعالان عرصه تکریم مساجد در جمعه آخر شعبان تجلیل می شوند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار معارف ایرنا از مرکز رسیدگی به امور مساجد، حجت‌الاسلام ‘حمید آقایی’ افزود: طی یک ماه گذشته در مناطق مختلف استان تهران نشست‌ها و همایش‌هایی برگزار و ائمه جماعات مناطق مختلف با برنامه‌ها و وظایف خود در این دهه آشنا شد‌ه‌اند.

وی در حاشیه همایش توجیهی ائمه جماعات مساجد محوری استان‌ تهران، افزود: در همایش توجیهی ائمه جماعات استان تهران، بیش از ۲۸۰ نفر از ائمه جماعات مساجد محوری حضور دارند.

آقایی همچنین با اشاره به وجود دو هزار و ۸۰۰ مسجد فعال در استان تهران گفت: این ۲۸۰ امام جماعت ۱۰ درصد ائمه جماعات استان تهران هستند که مساجد آنها از موقعیت محلی مناسب برخوردار هستند یا مساجد آنها مسجد جامع منطقه محسوب می‌شود و یا برنامه‌ها و کانون‌های فعالی دارند و ما تلاش داریم برنامه‌های اصلی خود را در این مساجد شاخص برگزار کنیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری‌های صورت گرفته برای ۱۰ روز دهه تکریم مساجد، گفت: در سال‌های گذشته دهه غبارروبی مساجد برگزار و مساجد فقط از نظر فیزیکی تمیز می‌شدند اما از سال جاری برنامه‌های فرهنگی اضافه شده و این دهه به عنوان دهه تکریم مساجد برگزار می‌شود.

آقایی افزود: از ائمه جماعات خواسته شده است که در هر یک از روزهای این دهه برنامه هایی در مسجد اجرا کنند. مثلا در روزی که به نام ‘مسجد، پایگاه نشر معارف اسلامی’ از طلبه ها، دانشجویان، معلمان و مربیان قرآن در مساجد تجلیل کرده و فعالیت های آنان را معرفی کنند.

معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد برگزاری برنامه‌های مشاوره، شب شعر و نمایشگا‌ه‌ها بر اساس خلاقیت ائمه جماعات در برخی از مساجد را از دیگر برنامه های این دهه دانست.

وی همچنین از پیشنهاد برگزاری مراسم تجلیل از فعالان مساجد هر استان در دو جمعه ۲۳ و ۳۰ تیر ماه منتهی به ماه مبارک رمضان، به ائمه جمعه سراسر کشور خبر داد و گفت: همایش دوهزار نفری ائمه جماعات تهران در آخرین روز دهه تکریم مساجد با حضور مسوولان عالی رتبه کشوری برگزار خواهد شد.

دهه تکریم مساجد از ۲۰ تا ۲۹ تیر مصادف با بیستم تا بیست و نهم شعبان در سراسر کشور برگزار می شود.

فراهنگ**۱۰۰۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۴۰۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.