طرح ‘امداد محله’ در مساجد کشور به اجرا در می آید

به گزارش ایرنا ‘ حسین نبی لو’ عصر سه شنبه در همایش بزرگ روحانیون استان البرز با محوریت ‘زکات، سنت های حسنه و مسجد محور ‘ در کرج افزود: کمیته امداد حضرت امام (ره) پرچم دار تمامی اقدامات خداپسندانه در سطح کشور است که به فرمان امام راحل برپا شده است .

وی ادامه داد: براین اساس با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) این طرح در سطح مساجد کشور اجرایی خواهد شد .

نبی لو گفت: یکی دیگر از طرح های نوینی که در مساجد کشور اجرایی می شود، جمع آوری صدقه برای سلامتی امام زمان (عج) است که تا قبل از آغاز ماه مبارک رمضان اجرایی می شود .

وی ادامه داد: همچنین در شب نیمه شعبان صدقه در مساجد کشور برای سلامتی آقا جمع آوری شده و در صبح نیمه شعبان با قربانی کردن، بین فقرا توزیع می شود .

نبی لو اظهارداشت: یکی دیگر از تاثیرات سازنده کمیته امداد در رفع مشکلات اجتماعی بحث اشتغال است بطوریکه چندین سال است که در شهرهای زیر ۲۰ هزار جمعیت زمینه اشتغال توسط کمیته امداد فراهم می شود .

وی افزود: سال گذشته ۴۰۰ هزار شغل توسط کمیته امداد در سطح کشور ایجاد شده است .

نبی لو از دیگر تاثیرات سازنده کمیته امداد را بحث زکات عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۹۸۰ میلیارد ریال زکات با همکاری نهاد مردمی کمیته امداد درسطح کشور جمع آوری شده است .

دبیر اجرایی ستاد زکات کشور، برگزاری ۲۰ اجلاس سراسری نماز در کشور را از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده با همکاری کمیته امداد خواند و گفت: تمامی این اجلاس ها با پیام رهبر معظم انقلاب و سخنرانی نخبه های جوان برگزار شد و جدیدترین یافته ها در زمینه نماز بیان شده است . ک/۲

۲۸۱۸/۱۰۲۷/۵۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۲۰۷۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.