فعالسازی “انتظار مکالمه” برای مشترکان تهرانی/ امکان غیرفعالسازی سرویس

ابراهیم یافتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه هم اکنون سرویس انتظار مکالمه – به اصطلاح سرویس پشت خطی- تلفن ثابت تمامی مشترکان استان تهران و البرز فعال شده است، اظهار داشت: شرکت مخابرات استان تهران به صورت پیش فرض این سرویس را که پیش ازاین جزء سرویس های ویژه تلفن ثابت محسوب می شد برای تمامی مشترکان فعال کرده است.

وی ادامه داد: به این ترتیب این امکان برای مشترک تلفن ثابت فراهم شده که در حین پاسخگویی به نفر اول، متوجه تماس و پشت خط بودن نفر دوم توسط بوقهای پی در پی شده و پاسخگوی نفر بعدی باشد. این درحالی است که تا پیش از راه اندازی این سرویس، فرد تماس گیرنده با خط مقصد، در صورت اشغال بودن خط و مکالمه مشترک موردنظر مجبور به شنیدن بوق اشغال بود. اما در این سرویس، سیستم تنها اعلام می‌کند که مشترک موردنظر در حال مکالمه است و فرد تماس گیرنده با شنیدن بوق آزاد می تواند منتظر بماند تا ارتباط وی برقرار شود.

یافتیان تاکید کرد: چنانچه مشترکان تمایلی به استفاده از این سرویس نداشته باشند می توانند طبق دستوراتی که در قبوض صورتحسابشان آمده و نیز در وبسایت شرکت مخابرات استان تهران وجود دارد، نسبت به غیرفعالسازی این سرویس به صورت تنظیمات دستی عمل کنند.

قائم مقام مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهران به مهر گفت: مشترکانی که از سرویس اینترنت دایل آپ استفاده می‌کنند و خطوط تلفن ثابت آنها در حین استفاده از اینترنت مشغول می‌شود می توانند در مدت زمان استفاده از اینترنت سرویس انتظار مکالمه را غیرفعال کرده و پس از آن مجددا آن را فعال کنند.

به گفته یافتیان هیچ هزینه ای بابت سرویس Call Waiting در قبوض مشترکان تلفن ثابت درج نخواهد شد و فعالسازی و استفاده از این سرویس کاملا رایگان است.

وی افزود: با راه اندازی سرویس انتظار مکالمه مشترکان دیگر پشت خط مشغول نخواهند ماند و این سرویس به مثابه داشتن دو خط برای مشترکان خواهد بود. براین اساس مشترکان می توانند در صورت داشتن پشت خطی، با فشار دادن عدد ۲ صفحه کلید تلفن، پاسخگو نفر بعدی باشند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.