فعالیت‌های کشاورزی عامل تخریب صخره مرجانی عظیم استرالیا می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱،

Australia reef.jpg

دانشمندان زیست‌محیطی در گزارش تفسیری تازهی اعلام نمودند: بررسی‌های اخیر روی صخره مرجانی عظیم استرالیا موسوم به “Great Barrier Reef” نشان داد که حجم بالای پسماندهای حاصل از فعالیت‌های کشاورزی در نزدیکی این صخره مرجانی، سبب تخریب و فروپاشی بخش‌های قابل توجهی از آن شده است.

به گزارش تفسیری سرویس «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دانشمندان زیست محیطی دانشگاه کوئینزلند نمونه‌های برگرفته از سه منطقه مختلف روی این صخره بزرگ را مورد آزمایش و بررسی قرار دادند. آنها دریافتند که مرجان‌های این مناطق بین دهه‌های ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ میلادی تخریب شده‌اند.

به گزارش تفسیری یونایتدپرس به نقل از مجله نیوساینتیست، این دانشمندان دریافته‌اند که تا پایان دهه ۱۹۲۰ میلادی مهاجران اروپایی مقیم این منطقه از استرالیا، فعالیت‌های وسیع و شدید کشاورزی در نزدیکی رودخانه‌هایی انجام داده‌اند که آب آنها به سمت این صخره مرجانی عظیم سرازیر می‌شده است.

افزایش حجم پسماندهای کشاورزی حاوی ریز مغذی‌ها در این مدت، سبب مرگ و نابودی مرجان‌های این منطقه شده است.

همچنین وجود مقادیر بسیاری از ریزمغذی‌های موجود در پسماندهای زراعی در آب‌های این منطقه به رشد و پیشروی گیاهان دریایی کمک نموده و در نهایت مانع از رشد مجدد مرجان‌ها شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.