فعالیت ۱۸۰۰مرکزتحت پوشش بهزیستی برای خدمات دهی به معلولان/مراکز شبانه روزی معلولان افزایش نمی یابد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از فعالیت هزار و ۸۰۰ مرکز تحت پوشش بهزیستی برای خدمات به معلولان خبر داد.
 
یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، با بیان این مطلب اظهار داشت: هزار و ۸۰۰ مرکز تحت پوشش بهزیستی برای خدمات به معلولان در کشور فعالیت می کند که از این میان تعداد ۷۲۰ مرکز شبانه روزی و مابقی نیز به صورت روزانه فعال می باشند و در این مراکز ۹۷ هزار نفر نگهداری و مراقبت می‌ شوند.
 
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار معلول کشور در سامانه بهزیستی ثبت شده اند، تصریح کرد: بعضی خدمات مستمر و بعضی نیز موردی به این معلولان ارائه می گردد.
 
وی با بیان اینکه خدمات توانبخشی به سه بخش مراکز روزانه شبانه ‌روزی و توانمندسازی تقسیم می ‌شود، خاطرنشان کرد: هر یک از این خدمات به تجهیزات خاصی نیاز دارند اما تمرکز ما بر ارائه خدمات در منزل معلولان و هزینه های آن است. البته در حیطه توانبخشی به دنبال توانبخشی فعال هستیم و ارائه خدمات علمی به معلولان هستیم و این خدمات باید در مسیری باشد که معلول طبق تعریف توانبخشی به لحاظ جسمی و ذهنی به بالاترین درجه برسد و در این راستا موانع برای ورود معلولان به جامعه شناسی شده است.
 
سخنگویی در پاسخ به این سوال که افزایش مراکز خدماتی توانبخشی در دستور کار بهزیستی قرار دارد یا خیر، به پانا گفت: براساس برنامه ریزی هایی که انجام شده در سال جاری برنامه ای برای افزایش مراکز شبانه توانبخشی نداریم بلکه تمام تلاش ما این است که تسهیلات را برای نگهداری معلولان در منزل فراهم کنیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.