فعال بازار خودرو عنوان کرد: افزایش قیمت برای خودرهای زیر ۲۵۰۰ سی.سی

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

فعال بازار خودرو عنوان کرد: افزایش قیمت برای خودرهای زیر 2500 سی.سی

فعال بازار خودرو عنوان کرد:
افزایش قیمت برای خودرهای زیر ۲۵۰۰ سی.سی

پرشین خودرو: یک فعال بازار خودرو بیان کرد: دو برابر شدن سود بازرگانی خودروهای زیر ۲۵۰۰ سی.سی افزایش قیمت این خودروها و منفعت بیشتر برای خودروسازان داخلی را در پی خواهد داشت.

عباس سمیعی در گفت وگو با خبرنگار ممتازنیوز، ضمن بیان این مطلب افزود: طی سال های اخیر، انحصاری شدن بازار خودرو توسط خودروسازان داخلی با اجرایی شدن و اعمال این گونه قانون ها به وجود آمده است که این امر بسیار به سود خودروسازان خواهد بود و در چنین فضایی به راحتی بازار داخلی را با عرضه خودروهای کم کیفیت به دست می گیرند.
وی با اشاره به اینکه مصرف کننده به دنبال خودرو با کیفیت و استاندارد بالا است بیان کرد: با توجه به اجرایی شدن این قانون و افزایش قیمت خودرهای زیر ۲۵۰۰ سی سی، مصرف کنندگان به ناچار مجبور به خرید خودروهای داخلی هستند که از نظر طراحی و کیفیت با استانداردهای روز دنیا فاصله بسیاری دارد.
این کارشناس خودرو اظهار کرد: باید با فراهم کردن فضایی مناسب برای سرمایه گذاران و خودروسازان مطرح خارجی رقابت مطلوبی را بین خودروسازان کشور ایجاد کنیم تا بتوانیم با ارتقا کیفیت و به روز شدن طراحی خودروهای داخلی، رضایت مصرف کنندگان را جلب کنیم.
وی بیان کرد: از جمله رویکردهایی که دولت باید برای ساماندهی واردات خودرو و تعیین تعرفه گمرکی آن دردستور کارقرار دهد واردات خودرو با تعرفه پایین، کنترل کیفیت آن و ارائه خدمات پس از فروش مناسب است که باعث می‌شود خودروسازان در صحنه رقابتی قرار گرفته و خودروهای با کیفیت بالا تولید کنند.
سمیعی همچنین با بیان علل افزایش قیمت خودروهای داخلی، تصریح کرد: تجربیات چند ماه اخیر نشان داده افزایش یا کاهش قیمت دلار تاثیری در قیمت خودرو داخلی نداشته است چراکه عواملی از جمله افزایش هزینه های تولید برای خودروسازان، بهره بانکی بالا و تعرفه های گوناگون واردات خودرو موجب افزایش قیمت خودروهای داخلی شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.