فعال حقوق بشر بحرینی مجددا بازداشت شد

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دبی، دادستانی بحرین امروز

( چهارشنبه ) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: رجب برای انجام تحقیقات تا زمان صدور حکم در زمینه اتهام توهین به مردم از استان سنی نشین المحرق بازداشت شد.

بر اساس این بیانیه دادستانی شکایاتی علیه رجب دریافت کرده که وی با اظهاراتی در وب سایت های اجتماعی به مردم استان المحرق بحرین توهین کرده و میهن پرستی آنها را زیر سوال برده است.

رجب روز پنجم ماه مه (۱۶اردیبهشت) به اتهام شرکت در تظاهرات و انتشار مطالبی در توئیتر بازداشت شد. دولت منامه هدف از انتشار این مطالب را توهین به نهادهای دولت عنوان کرده بود.

وی هفته گذشته با سپردن وثیقه آزاد شد، اما پرونده اش در این سه مورد اتهام باز است.

وکلای وی تایید کردند که او روز چهارشنبه برای تفهیم اتهام در زمینه برگزاری تظاهرات غیر قانونی علیه خاندان سلطنتی بحرین به دادگاه فرا خوانده شد.

وی همچنین با انتشار اسنادی در وب سایت های اجتماعی اعلام کرد که دادستان عمومی از وی در خصوص توهین به مردم سوالاتی کرده است.

وی در دادگاه همه این اتهامات را بی اساس دانست و افزود من به این دلیل هدف قرار گرفتم که خواستار حقوق انسانی خود بودم و قانون اساسی بحرین این حقوق را محترم شمرده است.

جلسه بعدی دادگاه رجب به روز ۱۲ ماه ژوئن (۲۳ خرداد) موکول شد تا بررسی های بیشتری در این مورد صورت گیرد، در حالی که وی باید روز۱۷ ماه ژوئن (۲۸ خرداد) نیز برای دیگر اتهامات در دادگاه حاضر شود.

وی رهبری اعتراضات ضد دولتی در بحرین طی ماه مارس ۲۰۱۱ (اسفند ۱۳۸۹/ فروردین ۱۳۹۰) را برعهده داشت.

سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر از بحرین به دلیل سرکوب قیام مردم این کشور انتقاد کرده اند.

مترجمام**۹۱۵۷**‌۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۰۳۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.