فقط بهای نیمی از محصولات لبنی ارزان شد


فقط بهای نیمی از محصولات لبنی ارزان شد

۱۳:۱۵ (سه شنبه ۶ تیر )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

بر اساس آخرین توافق انجام شده برای کاهش قیمت محصولات لبنی از این پس سالانه نیمی از فرآورده‌های لبنی معادل ۲٫۵ میلیون تن ارزان‌قیمت عرضه می‌شوند.

رضا باکری ـ دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ـ با بیان این خبر گفت: طبق آخرین توافق‌ با دامداران، وزارت جهاد کشاورزی، کارخانه‌های لبنی و وزارت صنعت، معدن و تجارت مقرر شده است دامداران ۵۰ درصد از شیر خام ورودی به صنایع لبنی را با قیمت ارزان تامین کنند و کارخانه‌ها نیز این میزان شیر خام را در قالب محصولات شیر پاستوریزه، پنیر و ماست ارزان در بازار مصرف عرضه کنند.

وی گفت: پنج میلیون تن مبنای شیر خام دریافتی کارخانه‌های لبنی است که مقرر شده سالانه نیمی از این ظرفیت معادل ۲٫۵ میلیون تن کالای ارزان‌قیمت شیر، ماست و پنیر توزیع شود.

باکری افزود: بر این اساس نیمی دیگر از ظرفیت صنعت و شیر خام دریافتی براساس بهای تمام شده محاسبه می‌شود و جبران عدم‌النفع محصولات ارزان‌قیمت خواهد بود.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد: محصولات ارزان‌قیمت براساس قیمت‌های اسفند‌ماه ۹۰ محاسبه خواهد شد.

وی یاد‌آور شد: این توافق‌نامه با مشارکت دامداران و صنایع لبنی اجرا می‌شود و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و تجارت نیز به عنوان پشتیبان و ناظر برای تامین نهاده‌های دامی به منظور پایین‌آوردن قیمت تمام‌شده‌ شیر خام حضور دارند.

باکری خاطر نشان کرد: قیمت‌ها در این طرح در حال بررسی است و فردا این تفاهم‌نامه امضاء و برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

.

.

.

.

.ایسنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.