فناوری هراسی مدیران میانی، عامل محرومیت کشور از بیوتکنولوژی

۲۶م اسفند ،

فناوری هراسی مدیران میانی عامل محرومیت کشور از خدمات بیوتکنولوژی است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ محمد علی ملبوبی، رئیس انجمن بیوتکنولوژی کشور در نشست خبری هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی و چهارمین همایش ملی ایمنی زیستی کشور گفت:همایش بیوتکنولوژی به جهت اهمیت و توانمندی محققان داخلی هر دو سال یک بار برگزار می گردد که این بار در تاریخ ۱۵ لغایت ۱۷ تیر ماه سال ۹۲شاهد برگزاری آن در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران هستیم.

ملبوبی اظهار داشت: حمایت مسئولین از بیوتکنولوژی عامل ارتقا فناوری کشور است و مسئولین باید این قضیه را در اولویت کاری خود قرار دهند.

***موضوع امنیت غذایی و سلامت مؤلفه اصلی ارتقا کشور

محمد علی ملبوبی رئیس هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی کشور در ادامه اذعان داشت: امنیت غذایی و سلامت از مؤلفه های اصلی ارتقا هر کشوری محسوب می گردد و مدیران میانی باید به نحوی شایسته در این عرصه ظاهر شوند که متاسفانه در سال های قبل شاهد خلاف این جریان بوده ایم.

ملبوبی گفت: متاسفانه مدیریت میانی به گونه ای بوده است که با ورود فناوری نو با مقاومت مواجه می شویم و با این وجود کشور از خدمات بیوتکنولوژی محروم می ماند.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی کشور افزود: تا زمانی که مدیریت میانی نگرش فناوری هراسانه خود را در جریان های علمی وارد کنند. با وجود تعدد مقالات بیوتکنولوژی به خصوص بیوتکنولوژی کشاورزی نمی توانیم به نحو شایسته موثر واقع شویم.

وی افزود: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری باید در انتخاب مدیران عرصه زیست فناوری نهایت دقت را به کار ببرند اما متاسفانه در بعضی از مواقع در صورت عملکرد نامطلوب و عدم صلاحیت تجربه و علمی بعضی از اشخاص شاهد حمایت همه جانبه معاونت علمی فناوری در عرصه های زیست فناوری بوده ایم.

وی گفت: امیدواریم بحث بیوتکنولوژی که می تواند راهگشای بسیاری از تحریم های اقتصادی باشد با جدیت از سوی متولیان عرصه زیست فناوری در معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیرد.

رئیس انجمن بیوتکنولوژی کشور در خصوص هشتمین همایش ملی بیوتکنولوژی کشور نمایشگاه محصولات زیست فناوری ( فن بازار) کارگاه های هم اندیشی، مسابقات مقاله نویسی، انیمیشن، جایزه بزرگ و .. از دیگر فعالیت جانبی را از دیگر برنامه های جانبی این همایش عنوان کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.