فوربس منتشر کرد; تازهترین لیست ثروتمندان در سال ۲۰۲۴

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

آنها ثروتمندان نوظهور می باشند! اگرچه مدت‌هاست در تجارت و صنعت فعالیت می‌کنند و نام‌های آشنایی به حساب می‌آیند اما چیزی که سبب شده است به عنوان ثروتمندان نوظهور مشهور شوند راهیابی آنها به فهرست مشهور میلیاردرهای دوهفته‌نامه «فوربس» است

خبراقتصادی: آنها ثروتمندان نوظهور می باشند! اگرچه مدت‌هاست در تجارت و صنعت فعالیت می‌کنند و نام‌های آشنایی به حساب می‌آیند اما چیزی که سبب شده است به عنوان ثروتمندان نوظهور مشهور شوند راهیابی آنها به فهرست مشهور میلیاردرهای دوهفته‌نامه «فوربس» است. این نشریه هرسال لیستی را منتشر می‌کند و در آن ثروتمندترین مرد جهان را نیز معرفی می‌کند.

این فهرست هرسال نام های تازه ای به خود می بیند که توانسته اند با سعی و کوشش جایی برای خود در این فهرست دست و پا کنند. «فوربس» در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است به بررسی کسانی پرداخته که برای اولین بار در لیست ثروتمندان سال ۲۰۲۴ راه یافته اند. بعضی از این ثروتمندان با اینکه سن بالایی دارند اما به تازگی توانسته اند خود را به عنوان میلیاردهای تازه به دنیا معرفی کنند.

دومینیکو دولچه و استفانو گابانا

کشور: ایتالیا / زمینه فعالیت: صنعت مد

«دمینیکو دولچه» و «استفانو گابانا»، دو طراح ایتالیایی می باشند که خانه مد «دولچه اند گابانا» را در سال ۱۹۸۵ میلادی پایه گذاری کردند. دفتر مرکزی این خانه مد هم اکنون در میلان واقع شده است. این مرکز طراحی مد به تولید انواع لباس ، عطر، کیف های زنانه و عینک آفتابی می پردازد. ستاره های بسیاری همچون «مونیکا بلوچی» از تولیدات این خانه مد استفاده می کنند.

توری بورچ

کشور: آمریکا / زمینه فعالیت: صنعت مد

«توری بورچ» متولد ۱۷ ژوئن ۱۹۶۶ میلادی است. او تاکنون و در سال های ۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸ و ۲۰۱۰ میلادی برنده چندین جایزه معتبر برای طراحی هایش شده است. علاوه بر طراحی لباس، خانم «توری بورچ» در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز حضوری پررنگ و چشمگیر دارد که از جمله آنها می توان به شرکت در مسابقه طراحی کیف دستی به نفع مبتلایان به سرطان اشاره کرد.

کارل بنت

کشور: سوئد / زمینه فعالیت: صنعت 

«کارل رینهولد آدولف بنت»، متولد ۱۹ آگوست سال ۱۹۵۱ در «هلسینگ بورگ»، یک صنعت گر سوئدی، مالک و صاحب اصلی چندین کمپانی و رئیس دانشگاه «گوتنبرگ» است. پدر او یک مزرعه دار بزرگ بوده است و به همین سبب «کارل» کودکی و نوجوانی خود را در مزرعه پدری گذرانده است. با این حال او برای آینده خود راهی جز آنچه پدر برگزیده بود انتخاب کرد.

مارگاریتا لوئیس دریفوس

کشور: هلند / زمینه فعالیت: تجارت 

آنچه بیش از همه سبب شده است نام «مارگاریتا لوئیس دریفوس» بر سر زبان ها بیفتد، فعالیت او در لیگ فوتبال فرانسه به عنوان مالک «المپیک مارسی» است. «مارگاریتا لوئیس دریفوس» متولد اول ژوئن ۱۹۶۲ در لنینگراد و اصالتا روسی است که مدیریت گروه «لوئی دریفوس» را برعهده دارد. ماگاریتا بعد از فوت همسرش، لوئی در چهارم جولای ۲۰۰۹، سکاندار این گروه و همچنین المپیک مارسی شده است.

استفان سعد

کشور: آفریقای جنوبی / زمینه فعالیت: محصولات دارویی، بهداشتی 

«استفان سعد» ۴۹ ساله است. او مدیریت هولدینگ Aspen Pharmacare را برعهده دارد که به ارائه خدمات در زمینه مشکلات دارویی می پردازد و بزرگ ترین شرکت دارویی در آفریقای جنوبی است. ثروت خالص «استفان سعد» یک میلیارد دلار برآورد می گردد که سبب می گردد او ششمین مرد ثروتمند آفریقای جنوبی لقب بگیرد.

ادوین لئونگ

کشور: هنگ کنگ/زمینه فعالیت: املاک و مستغلات

«ادوین لئونگ» ۶۲ ساله است. برآوردها نشان می دهد که ثروت خالص این چشم بادامی اهل هنگ کنگ بالغ بر ۲ میلیارد دلار است. او با این ثروت، بیست و ششمین ثروتمند کشور هنگ کنگ است. «ادوین لئونگ» در فهرست ثروتمندترین مردان سال ۲۰۲۴ جهان نیز در رده ۷۳۶ قرار گرفته است. احتمالا وی سال آینده بتواند رتبه بهتری برای خود دست و پا کند.

خوان ـ میگل ویلار میر

کشور: اسپانیا / زمینه فعالیت: ساخت وساز

«خوان میگل ویلار میر» متولد ۱۹۳۱ میلادی و ۸۱ ساله است و ساکن مادرید. او ازدواج کرده است و سه فرزند نیز دارد. ثروت خالص او ۱٫۸ میلیارد دلار است که سبب شده به عنوان دهمین مرد ثروتمند کشور اسپانیا شناخته شود. او در فهرست میلیاردرهای سال ۲۰۲۴ میلادی نیز در رده ۸۳۱ قرار گرفته است. او در زمینه ساخت وساز فعالیت می کند و تاکنون بر ساخت هتل های متعددی نیز نظارت داشته است.

نیکلا و پائولا بولگاری

کشور: ایتالیا / زمینه فعالیت: صنعت مد

برادران «بولگاری» از جمله چهره های شناخته شده صنعت مد در جهان می باشند. نیکلا (سمت چپ عکس) و پائولا (سمت راست عکس) بولگاری ابتدا کار خود را در سال ۱۸۸۴ میلادی با یک مغازه جواهر فروشی در «رم» ایتالیا آغا ز کردند. بعد از این بود که آنها به فعالیت در زمینه های دیگری همچون لباس و به ویژه عطر نیز روی آوردند. جواهرسازی بولگاری یکی از گران ترین خانه های جواهر است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.