فورد Edge گذر موقت

Edge با آنکه از سال ۲۰۰۶ معرفی شده اما فورد هنوز هم تمایلی به ارائه نسل دوم آن ندارد و تنها به یک فیس لیفت بسنده کرده است. این فیس لیفت در سال ۲۰۱۰ صورت گرفت و فورد همه مدل های جدید را به عنوان مدل ۲۰۱۱ راهی بازار نمود که خودروی موجود در تصاویر CARCCX نیز متعلق به همین زمان است . . .

Ford Edge Sport

این خودرو را می توان با طول و عرض و ارتفاعی که به ترتیب ۴۶۷۹، ۱۹۳۰ و ۱۷۰۲ میلیمتر بوده و همچنین با فاصله محوری ۲۸۲۴ میلیمتری، در کلاس شاسی بلندهای متوسط قرار داد. در حالت عادی وزن ناخالص Edge چیزی در حدود ۲۳۵۹ کیلوگرم بوده و قابلیت کشش باری تا حداکثر ۹۰۷ کیلوگرم را نیز دارد. محفظه بار آن ۹۱۲ لیتر گنجایش داشته که با خوابانیدن صندلی های ردیف عقب این فضا تا حدود ۱۹۵۱ لیتر افزایش می یابد.

Ford Edge Sport

Edge در چهار مدل SE با قیمت پایه ای ۲۷,۷۰۰ دلار، SEL با ۳۱,۰۰۰ دلار، Limited با ۳۴,۹۰۰ دلار و نهایتا Sport با قیمتی در حدود ۳۷,۱۰۰ دلار عرضه می شود. هر سه مدل اول دارای پیشرانه ۳٫۵ لیتری ۲۸۵ اسبی هستند اما مدل Sport آن مجهز به یک موتور ۳٫۷ لیتری V6 است که ۳۰۵ اسب بخار قدرت در ۶۵۰۰rpm و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور در ۴۰۰۰rpm تولید می کند. با درنظر گرفتن گیربکس شش سرعته تیپ ترونیک، مصرف سوخت Edge در سیکل شهری ۱۲٫۴ لیتر و در جاده ۹ لیتر است که احتمالا متناسب با باک ۶۸ لیتری آن نیز خواهد بود.

در میان لیست امکانات استاندارد فورد Edge آنچه که مدل Sport آنرا از سه مدل دیگر متمایز می کند مواردی مانند رنگ ذغالی برای چرم صندلی ها، استفاده گسترده از صفحات نقره ای متالیک بکار رفته در کنسول و فرمان و پنل درب ها، رینگ های ۲۲ اینچی پولیش شده با تایرهای ۲۶۵ میلیمتری، سپرهای جلو و عقب همرنگ بدنه و سراگزوزهای بیضی شکلی کرومی خواهند بود.

اگر قیمت های متوسط جهانی را حساب کنیم این شاسی بلند فورد با رقیبان بزرگی باید مبارزه کند؛ مثلا بی ام و X3 با ۳۸,۵۰۰ دلار، آئودی Q5 با ۳۵,۶۰۰ دلار، اینفینیتی EX با ۳۵,۸۰۰ دلار، لکسوس RX350 با ۳۹,۳۰۰ دلار و بنز GLK با حدود ۳۶,۰۰۰ دلار.

فورد خودروهای وارداتی شاسی بلند قیمت گذر موقت

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.