قابیل را به دلت راه نده

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

به گزارش تفسیری خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حسادت از جمله مواردی است که در دین اسلام زشت شمرده شده و بیشترین صدمه را به خود شخص وارد می نماید.

ندا رزمینا کارشناس روانشناسی ادامه داد: حسادت وقتی ایجاد می گردد که فرد خود را در مقام مقایسه با دیگری قرار می دهد و این ترتیب حس ناخوشایندی وجودش را فرا می گیرد که رهایی از آن بسیار دشوار است.

وی ادامه داد: به خصوص اگر فرد فاقد اعتماد به نفس کافی باشد و به نوعی کم بین باشد بیشتر در معرض حس حسادت قرار خواهد گرفت و به این ترتیب همه تلاشش را می نماید تا به فردی که خود را با او مقایسه می نماید آسیب برساند اما نمی داند همه آسیب ها متوجه خود او خواهد شد.

وی با بیان اینکه حسادت و غبطه دو مسئله کاملا متفاوت می باشند بیان نمود: فردی که حسادت می نماید سعی در پایین کشیدن اشخاص دارد او حاضر است حتی موقعیت خود را به خطر بیاندازد اما طرف مقابل نیز جایگاه خود را از دست بدهد غبطه خوردن اما تلاش فرد است برای دستیابی به موقعیت دیگران بدون هیچ حس منفی ای و در واقع نوعی فضیلت محسوب می گردد.

رزمینا تصریح نمود: برای از بین بردن این حس ناخوشایند در قدم اول باید خود را دوست داشته باشیم و اعتماد به نفس خود را تقویت کنیم و داشته هایمان را ارزش بدانیم حتی اگر کوچک باشند ما باید موفقیت هایمان را باور داشته باشیم.

رزمینا تاکید نمود: با تهیه ی لیستی از موفقیت ها و پیروزی های ریز و درشتمان می توان چشم از موفقیت های دیگران برداشت و حس حسادت را سرکوب نمود.

گفتنی است، هرگز نمی توان نقش خانواده و والدین را در پرورش احساسات مثبت و منفی اشخاص نادیده گرفت. مقایسه مداوم کودک با دیگر کودکان، عدم تشویق وی، نادیده گرفتن استعدادها و خلاقیت های کودک از جمله مسائلی است که سبب تقویت حس حسادت در کودکان می گردد./ز


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.