شما از کجا بادمجان می​خرید؟

به گزارش خبرآنلاین، مجموعه داستان «شما از کجا بادمجان می‌خرید؟» نوشته دینا کاویانی یک مجموعه داستان اجتماعی با دغدغه های امروزی است. «یک سیب‌زمینی برای پوست کندن، آپارتمان شماره هفده، چرا بی‌سیم ما دیر بوق می‌زند؟، چرا گریه کردی؟، شما از کجا بادمجان می‌خرید؟، مرد اسیر، صندوقچه آبا، این موبایل لعنتی، آقای گلابی یک روشنفکرنماست، کسی برای دوست داشتن، خوب است که آقا دست بزن ندارد!، خط کش هاشم آقا، خانم کتایون دیبا نویسنده خوبی می‌شد اگر…!، زندگی در صد کلمه» از جمله داستان های این کتاب است.

کاویانی در این کتاب راوی موقعیت‌هایی است که یک نویسنده زن با آنها روبه‌رو شده و سعی می‌کند داستان‌هایی که در ذهنش نقش می‌بندند به رشته تحریر درآورد. داستان‌هایی که بیشتر در فضایی زنانه و متفاوت رخ می دهند.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: بادمجان‌های قلمی و یکدست، مثل دسته‌ای سرباز، کنار هم ردیف شده‌اند. رضا عاشق بادمجان است و می‌گوید بادمجان‌های چاق و تپل این‌جا هیچ مزه بادمجان‌های قلمی ایران را نمی‌دهند. نمی‌دانم. به بادمجان حساسیت دارم، مزه فرانسوی‌اش را نچشیده‌ام و طعم ایرانی‌اش هم از یادم رفته. یادم باشد از خانم سرداری بپرسم از کجا بادمجان می‌خرند.

این مجموعه با قیمت ۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.

همچنین مجموعه داستان‌های کوتاه عالیه عطایی، با نام «مگر می‌شود قابیل، هابیل را کشته باشد» از سوی همین ناشر منتشر شد. 

این کتاب هم مجموعه‌ای است از ۱۱ داستان کوتاه اجتماعی و شامل سه بخش به نام های «چشم های سیاه»، «مگر می شود قابیل هابیل را کشته باشد» و «سوم دی ماه» که هر یک از این فصل ها نیز دربردارنده چند داستان کوتاه است.

از جمله این داستان ها می توان به به «بی بیک»، «چند روایت منسجم از یک قتل»، «لیلی»، «سرنوشت» و «میز کنار شومینه» اشاره کرد.

نویسنده معتقد است بخش نخست با عنوان «چشم‌های سیاه» با نگاه نوستالوژیک در شیوه روایت همراه است. راوی در حال گذر از بلوغ به گذشته بر می‌گردد و نگاه کودکانه سرخوشی در بازخوانی گذشته را دارد هر چند تلخ! در بخش دوم اثر راوی در ابتدای بلوغ است و با دنیایی مواجه می‌شود که همه چیز را از فیلتر ذهن تازه بالغش نقل می‌کند. از کودکی ناب خبری نیست کمی مالیخولیا چاشنی کاراکترهای بخش دوم است. شخصیتها مدرنند و فرم در تمام داستان‌ها غالب است و در بخش پایانی که عنوان آن «سوم دی ماه» است با سه داستان نیمه بلند و وابسته به هم مواجه‌ایم که پایان یک ماجرای عاشقانه را به چالش می‌کشد. در این بخش راوی بالغ است در دنیایی واقعی و دردها و رنج های ناشی از یک رابطه خراب شده زندگی می‌کند که از دیدگاه چند شخصیت روایت می‌شود و در نهایت این مجموعه تلاشی‌ست برای درک ساده‌ای از انسانهای به ظاهر پیچیده و مناسباتشان با دنیای مدرن امروز.»

در بخشی از داستان «مگر می شود قابیل هابیل را کشته باشد؟» می خوانیم:
«می‌پرسم مگر می‌شود برادر برادر را بکشه . آقای رحیمی می‌خندد: این مهم نیست که نفهمی ، کاش دیر بفهمی، هر چی دیرتر بهتر. خاطره‌های لعنتی مجال نمی‌دهد. نفسم کم آمده است. نمی‌فهمم چرا آقای رحیمی در مغزم این همه زنده است. مگر آدم عاشق مرد ژولیده هم می‌شود؟ گفت: آدم عاشق همه چیز می‌شود. به هر چیزی که خوب نگاه کنی می‌توانی عاشقش شوی. مثل یک نویسنده که می‌تواند عاشق شخصیت‌هایش شود. »

این کتاب با قیمت ۳۵۰۰ تومان منتشر شده است.

ساکنان تهران برای تهیه این دو کتاب کافیست با شماره ۲۰- ۸۸۵۵۷۰۱۶ سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.