قاری مصری: اندیشمندان و قاریان نقش مهمی در گسترش بیداری اسلامی دارند

ˈمحمد خفاجی المحلاویˈ، شامگاه چهارشنبه در حاشیه برگزاری مرحله مقدماتی قرایت چهارمین دوره مسابقات قرآن دانشجویان مسلمان جهان، که به میزبانی تبریز برگزار شده، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیداری اسلامی که در کشورهای منطقه به وجود آمده یک روی داد مبارک است و خداوند بر ما منت نهاده و این هدیه را نصیب ما کرده است.

وی با اشاره به نقش اندیشمندان و قاریان مصری در ترویج و انتشار فرهنگ بیداری اسلامی در میان مردم انقلابی مصر گفت: ما امیدواریم که این بیداری ادامه پیدا کرده و گسترش یابد.

این قاری مصری برگزاری مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان جهان را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این مسابقات همانند مسابقات مصر و امارات از کیفیت و سطح خوبی برخوردار است.

وی همچنین برگزاری این مسابقات را سرآغازی برای رسیدن به تربیت حافظان قرآن دانست و اضافه کرد: نقش قرائت در تربیت حافظان کتاب الهی بسیار مهم است چرا که تمرین دادن و آموزش حافظان به وسیله قاریان صورت می گیرد.

خفاجی که در دانشگاه الازهر به تدریس حفظ و آموزش قرآن اشتغال دارد ،افزود: برای آموزش حفظ استفاده از تجربیات قاریان و حافظان مسلط ضروری است.

وی تعداد حافظان قرآن در مصر را افزون بر میلیون ها نفر دانست که برخی از آنان علاوه بر حفظ قرآن به قرائت نیز می پردازند.

این قاری مصری برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح استانی، ملی و بین المللی را عامل بسیار مهمی در تشویق علاقمندان به حفظ قرآن دانست.

وی که از سن پنج سالگی شروع به حفظ قرآن کرده ، گفت: در مدت ۱۵ سال قرآن را حفظ کردم و در مصر روش های زیادی برای حفظ قرآن وجود دارد که یکی از آنها روش تلقین است.

این حافظ قرآن اضافه کرد: در این روش کودکان را از همان سنین کودکی به مدرسه و مکتب می فرستند تا در آنجا قرآن را به حافظه بسپرند.

فراهنگ**۱۰۰۳**/۶۴۵ **۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.