قاضی، قاتل ۱۲ نفر را بی‌گناه شناخت!

۱۵خردادماه،

طی این اتفاق، فرد مهاجم وارد سالن سینما شده و پس از پرتاب گاز اشک‌آور به میان تماشاگران، آغاز به تیراندازی کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دادگاهی در آمریکا قاتل تماشاچی‌های سینمایی در کلورادو را که با تیراندازی حین پخش آخرین فیلم سری بتمن ۱۲ نفر را به قتل رسانده بود، به سبب ابتلاء به جنون تبرئه کرد.
به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: قاضی دادگاهی در آمریکا جیمز هولمز را که ۱۲ نفر را در جریان تیراندازی سال قبل به قتل رسانده بود به سبب ابتلاء به جنون از اتهامات وارده تبرئه کرد.

این تیراندازی در شهر آورورا (دنور) در ایالت کلرادو، در تاریخ ۱۹ جولای ۲۰۱۲، به وقع پیوست.

طی این اتفاق، فرد مهاجم که خود را مجهز به جلیقه ضد گلوله، ماسک ضد گاز و چهار قبضه اسلحه کرده بوده وارد سالن سینما شده و پس از پرتاب گاز اشک‌آور به میان تماشاگران، آغاز به تیراندازی کرد. در جریان این تیراندازی ۱۲ نفر کشته و ۵۸ نفر نیز زخمی شدند.

وی پس از دستگیری اعلام کرد که خود را “جوکر” (شخصیت منفی فیلم “شوالیه سیاه برمی‌خیزد”) می‌داند.

تیراندازی و قتل توسط اسلحه گرم تبدیل به یکی از معضلات جامعه آمریکا شده است.

در تاریخ چهاردهم دسامبر ۲۰۱۲ نیز طی یک تیراندازی در دبستان سندی هوک، در نیوتاون ۲۶ نفر، شامل ۲۰ دانش‌آموز و ۶ نفر از کارکنان کشته شدند.  تیرانداز، جوانی ۲۰ ساله به نام آدام لانزا بود که بعد از کشتار و تیراندازی در همان مدرسه خودکشی کرد.

علی‌رغم درخواست‌های مکرر افکار عمومی آمریکا تاکنون دولت این کشور نتوانسته است قوانین جدی و سخت‌گیرانه‌ای را برای کنترل سلاح اعمال کند. ناظرین فشارهای وارده از جانب لابی سلاح در آمریکا را یکی از دلایل شکست این نوع تلاش‌ها می‌دانند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.