قانون آیین دادرسی کیفری تازه ابلاغ شد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون پارلمانی وزیر دادگستری گفت: قانون آیین تازه دادرسی کیفری برای ابلاغ به دولت ارسال شد.

خبراقتصادی: قانون آیین دادرسی کیفری تازه که در تاریخ ۲۱ اسفند ماه ۹۲ به تایید شورای نگهبان رسیده بود، برای ابلاغ به دولت ارسال شد

عبدالعلی میرکوهی معاون پارلمانی وزیر دادگستری در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: قانون آیین تازه دادرسی کیفری سه‌شنبه هفته قبل و پس از تأیید شورای نگهبان، از مجلس شورای اسلامی به دولت ارسال شد تا اقدامات لازم برای اجرای آن انجام شود.

وی همچنین گفت: طرح آیین دادرسی الکترونیکی نیروهای مسلح در مجلس شورای اسلامی به صورت جداگانه در حال بررسی است که باید برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شود.

لایحه آیین دادرسی کیفری در جلسه ۶-١١-١٣٨٧ مجلس شورای اسلامی به صورت یک فوریتی اعلام وصول شده و پس از توضیحات نماینده دولت یک فوریت آن مورد تصویب قرار نگرفت.

این لایحه به صورت عادی برای بررسی به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون های اقتصادی ، صنایع و معادن ، امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان کمیسیون فرعی ارجاع شد. این لایحه در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مطابق اصل ٨۵ بررسی و در جلسه ٢-٣-١٣٩٠ به تصویب رسید ، همچنین در جلسه ١٩-١١-١٣٩٠ مجلس شورای اسلامی نیز با اجرای آزمایشی آن به مدت سه سال موافقت شد.

این مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بدلیل مغایرت بعضی از مواد آن مورد اشکال شورای نگهیان قانون اساسی قرار گرفت و در نهایت مصوبه جلسه ۴-١٢-١٣٩٢ کمیسیون قضایی و حقوقی در جلسه مورخ ٢١-١٢-١٣٩٢ شورای نگهبان بررسی و به تصویب رسید.

شورای نگهبان لایحه آیین دادرسی کیفری را تایید کرد

شورای نگهبان لایحه آیین دادرسی کیفری را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.

لایحه آیین دادرسی کیفری که با اصلاحاتی در جلسه مورخ چهارم اسفندماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی رسیده است؛ در جلسه مورخ /۱۲/۲۱ شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.