قتل شوک ‌آور توریست ایرانی در مالزی

منتشر شده در پورتال خبری ممتاز نیوز به نقل از منبع ذکر شده در انتهای مطلب

توریست ایرانی در مالزی به قتل رسید و این در حالی بود که وی پیش از مرگ ادعا کرد هیچ شناختی از عاملان جنایت نداشته است.

به گزارش تفسیری ایران مرد جوان که برای تفریح به شهر کوالالامپور مالزی رفته بود وقتی در خیابان راملی این شهر در حال پیاده‌روی بود نمی‌دانست دقایقی بعد قربانی توطئه‌ای از پیش طراحی شده خواهد شد.

ساعت ۵ عصر ۲۸ مردادماه سال‌جاری- ۱۸ آگوست ۲۰۱۲ میلادی- درگیری دو گروه خلافکار ایرانی در خیابان راملی به پلیس کوالالامپور گزارش تفسیری شد و دقایقی بعد تیمی از پلیس محلی برای بررسی ماجرا وارد عمل شدند و با مراجعه به صحنه درگیری با بدن نیمه‌جان جوان ۳۲ ساله‌ای که ایرانی و یک توریست بود روبه‌رو شدند.

با انتقال مرد جوان به بیمارستان وی به خاطر شدت جراحات و خونریزی نتوانست در برابر مرگ مقاومت کند و پلیس جنایی کوالالامپور را در برابر یک قتل پیچیده قرار داد. با مرگ این جوان که «فرهاد» نام داشت سربازرس وارد عمل شد و تیم تحت فرمانش با بازبینی فیلم‌هایی که توسط چند دوربین مداربسته یک کلوب ضبط شده بود موفق به شناسایی دو تن از عاملان جنایت که عضو گروه مافیا بودند، شدند.

بررسی‌های پلیس نشان داد این دو تبهکار که برادر و ایرانی می باشند ابتدا با یک درگیری ساختگی با یکدیگر خود را به سمت محلی که فرهاد ایستاده بود کشانده سپس با چاقو چندین ضربه به سر و بدن وی زده و از صحنه جنایت فراری شده‌اند. در ادامه با شناسایی این دو تبهکار، بازرس ویژه قتل کوالالامپور موفق شد یکی از برادران جنایتکار به نام «محمد» را دستگیر کند و پس از چند روز برادر دیگرش به نام «علی» که در مخفیگاهی در این شهر پنهان شده بود را غافلگیر کنند. با در جریان قرار گرفتن خانواده فرهاد از به قتل رسیدن پسرشان، آنان برای طرح شکایت به مالزی مراجعه کردند و خواستار اشد مجازات برای عاملان جنایت شدند.

خواهر فرهاد که همچنان در شوک از دست دادن برادرش است با مراجعه به شعبه اول دادسرای امورجنایی از بازپرس شهریاری خواست تا با انجام تشریفات قانونی قاتلان برادرش را برای رسیدگی پرونده و مجازات به ایران برگردانند.

این دختر در ادامه افزود: برادرم چندین ساعت پیش از مرگ با من صحبت کرد و قصد داشت پس از عید فطر به تهران برگردد، فرهاد برای مسافرت به کوالالامپور رفته بود و به چند ایرانی که وی را به بیمارستان رسانده بودند گفته بود کسانی را که به وی حمله کرده‌اند تاکنون ندیده و آنان را نمی‌شناسد.

این زن که اشک در چشمانش حلقه زده بود در ادامه اظهاراتش گفت: برادرم در یک دندانپزشکی کار می‌کرد و وضعیت مالی خوبی داشت، وی هر سال برای تفریح به مالزی و کشورهای شرقی می‌رفت و هیچ مشکلی در این مسافرت‌ها برایش ایجاد نشده بود و هنگامی که خبر مرگ وی را به من و خانواده‌ام دادند خیلی شوکه شدیم و باور نمی‌کردیم وی دچار چنین سرنوشتی شده است و از دستگاه قضایی ایران می‌خواهیم عاملان جنایت را به کشور بازگردانند و در کشور خودمان به پرونده‌شان رسیدگی کنند.

بازپرس شهریاری نیز درباره این پرونده به خبرنگار شوک گفت: با توجه به این که قتل در کشور مالزی صورت گرفته، رسیدگی به این پرونده در همان کشور انجام می‌گیرد و حتی با تقاضای دراختیار گرفتن عاملان جنایت نیز براساس وقوع جرم دستگاه قضایی کشور مالزی تبهکاران را به کشورمان تحویل نخواهد داد. وی در ادامه افزود: قوانین قضایی کشور مالزی در رابطه با قتل تقریباً همانند کشور خودمان است و چنانچه عاملان جنایت به زندان محکوم شوند پس از طی مدتی از حبس، آنان از کشور مالزی اخراج شده و به ایران بازگردانده می‌شوند که با دراختیار گرفتن آنان، رسیدگی دیگری صورت می‌گیرد و اگر مستحق مجازات و اعدام باشند طبق مقررات کشور خودمان انجام می‌شود.

حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.