قدردانی وزیر نیرو از مشترکان برق خانگی

دوشنبه ۵ تیر – ۰۴:۳۸:۲۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با توجه به کاهش ۴۰۰ کیلوواتی سرانه مصرف صورت گرفت؛

بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- وزیر نیرو از مشترکان برق بخش خانگی به دلیل مدیریت در مصرف برق قدردانی کرد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  “مجید نامجو” امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی شورای برق با حضور مدیران ارشد صنعت برق کشور، گفت: خوشبختانه مصرف انرژی در بخش خانگی بسیار خوب مدیریت شده است که جای قدردانی از مردم را دارد و آمارها نشان می دهد که ما به شاخص های جهانی نزدیک شده ایم و این موضوع جز با همت و تلاش مردم اتفاق نیافتاده است.
نامجو گفت: سرانه مصرف بخش خانگی در سال ۹۰ پایین تر از چهار سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به میانگین سرانه مصرف خانگی برق مطابق آمار شورای جهانی انرژی، اظهار داشت: این رقم حدود دو هزار و ۲۰۰ کیلووات ساعت در سال است که در کشور ما در سال های گذشته این رقم دو هزارو ۹۰۰ کیلووات ساعت بوده است اما هم اکنون این عدد به دو هزار و ۵۰۰ کیلووات ساعت در سال رسیده که جای بسی امیدواری است.
وی افزود: این میزان کاهش مصرف، حرکت بسیار خوبی است و نشان می دهد که مردم از آگاهی های لازم در این خصوص بهرمند شده و به خوبی مصرف خود را مدیریت می کنند وخوشبختانه تاکنون حدود ۸۰ درصد آنچه باید اتفاق می افتاد، روی داده است.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان، گفت: این فصل برای صنعت برق از حساسیت خاصی برخوردار است و نیاز به مراقبت های ویژه ای دارد و امیدواریم فعالان صنعت برق کشورمان دقت لازم را برای تامین برق مورد نیاز کشور به عمل آورند.
وی گفت: شوق و علاقه همکاران صنعت برق باعث شده است با وجود همه سختی کار، همه چیز به بهترین شکل پیش رود و هیچگونه مشکلی تاکنون وجود نداشته باشد.
وی اذعان کرد: ما باید شاخص هایی تهیه کنیم که با توجه به این شاخص ها خودمان را با کشورهای دیگر مقایسه و جایگاه خود را مشخص کنیم.
وی در پایان با تاکید بر لزوم آینده نگری در صنعت برق بویژه برنامه ریزی برای به گذر مناسب از تابستان سال آینده، گفت: با پیشرفت پروژه های مهر ماندگار، افق روشنی پیش بینی می شود و امیدوار هستیم در تابستان سال آینده هم نگرانی بابت عبور از فصل تابستان را نداشته باشیم.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۲۵۱۶۳۸۲۵۵۳۱


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.