قدم اول کیا برای رقابت با مینی

۱۹م اسفند ،

قدم اول کیا برای رقابت با مینی

Bookmark and Share

کیا با رونمایی از کانسپت پروو (Provo) در نمایشگاه ژنو عرضه خودرویی برای رقابت با مینی را بررسی می‌کند. 

این کانسپت یک هچ بک دو دیفرانسیل است که بر روی پلتفرم کوتاه شده مدل ریو ساخته شده است. طول ماشین ۳.۸۸ متر است و ارتفاعش ۱.۳۵ متر. چینش صندلی‌های پروو ۲+۲ است و جای نشستن بسیار کمی برای دو سرنشین در ردیف عقب دارد. 

پروو کار استودیوی طراحی کیا در فرانکفورت آلمان و با مدیریت گرگوری گیلوم طراحی شده است. گیلوم می‌گوید این ماشین کاملاً با سلیقه اروپایی و برای جاده‌های اروپا طراحی شده است. از نظر او پروو خودرویی عضلانی اما احساساتی است که راندنش برای رانندگان شهرنشین امروزی لذت بخش خواهد بود.

قدم اول کیا برای رقابت با مینی

طراحان کیا می‌گویند هنگام طراحی پروو نگاهشان به خودروهایی نظیر فیات ۵۰۰ آبارث، آلفا جی‌تی جونیور و اینوچنتی مینی دی‌توماسو بوده است. 

چراغ جلوی ماشین را مجموعه‌ای از لامپ‌های ال‌ائی‌دی تشکیل داده که می‌تواند شکل‌های مختلفی به خود بگیرد. نوار چراغ‌ها در وسط کمی باریک می‌شود و شکل جلوپنجره کیا را، که به «دماغ ببر» مشهور است، به خود می‌گیرد. گریگوری گیلوم می‌گوید طراحان کیا با فکر جلوپنجره آینده کیا این شکل را برای جلوی پروو طراحی کردند. 

خودرو ستون وسط ندارد و سقف و اتاق در عقب خودرو به یکدیگر متصل می‌شود. گیلوم می‌گوید با این شکل ماشین قوی‌تر به نظر می‌آید. پروو را با این شکل می‌توان ترکیبی بین مینی کوپه و مینی هچ‌بک تصور کرد. 

قدم اول کیا برای رقابت با مینی

داخل اتاق ساده است. با الهام از خودروهای مسابقه‌ای دهه ۵۰ اطراف صندلی‌ها و روی کنسول وسط با چرم پوشیده شده است. خودرو دسته دنده و ترمز دستی هم ندارد و از دگمه‌های بسیار هم خبری نیست. سیستم صوتی و بخش‌های دیگر از طریق یک صفحه لمسی بیضی شکل که در وسط داشبورد قرار دارد کنترل می‌شود. 

موتور ماشین هیبریدی است. ترکیبی از یک موتور ۱.۶ لیتری توربو و یک موتور الکتریکی ۲۴۹ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. بعید است در صورت تولید انبوه پروو این سیستم موتور استفاده شود و به احتمال بسیار از موتورهای مدل ریو برای این خودرو استفاده خواهد شد. 

کیا می‌گوید برای تولید این خودرو منتظر واکنش مردم است، اما خودرو آنقدر با جزییات بسیار طراحی شده که بعید نیست تا یکی دو سال آینده به بازار عرضه شود. 

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۴ | کیا‌ پروو | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۳/۱۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Jacky:

    Eniglhtneing the world, one helpful article at a time.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.