قرعه‌کشی مسابقات مختلف والیبال قاره آسیا در سال ۲۰۲۲

مسابقات والیبال قاره کهن آسیا در سال ۲۰۲۲ قرعه کشی شد و ملی‌پوشان پنج تیم ملی ایران و سه نماینده باشگاهی کشورمان حریفان خود را شناختند.

قرعه‌کشی مسابقات مختلف والیبال قاره آسیا در سال ۲۰۲۲

به گزارش ممتاز نیوز، در سال ۲۰۲۲ قاره کهن آسیا شاهد برگزاری ۱۰ رویداد مهم والیبالی است که مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های مردان و زنان آسیا، رقابت‌های قهرمانی جوانان و نوجوانان دختر و پسر آسیا و جام کنفدراسیون والیبال مردان و زنان آسیا از جمله این رویدادها است و والیبال ایران در آن‌ها شرکت خواهد کرد.

این رقابت‌ها قرعه کشی شد و ملی‌پوشان ایران در تیم‌های مختلف و سه نماینده باشگاهی کشورمان حریفان خود را شناختند که اطلاعات تکمیلی به قرار زیر است:

قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا

این رقابت‌ها از ۲۴ تا ۳۰ اردیبهشت با حضور هشت تیم به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد.

پیکان (میزبان) در گروه A با تیم‌های تایلند، ازبکستان و ژاپن همگروه است و پیکانی‌ها در مرحله مقدماتی به ترتیب به مصاف ازبکستان، ژاپن و تایلند خواهند رفت.

تیم مقاومت شهداب یزد نیز در گروه B با قطر، قزاقستان و عراق همگروه شد و در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف عراق، قطر و قزاقستان خواهد رفت.

قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا

این رقابت‌ها از ۴ تا ۱۱ اردیبهشت به میزبانی قزاقستان برگزار می شود و تیم باریج اسانس کاشان قهرمان لیگ برتر زنان سال ۱۴۰۰ در آن شرکت خواهد کرد.

مسابقات قهرمانی باشگاه‌های زنان آسیا در سال ۲۰۲۲ در یک گروه به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، سپس تیم‌های اول و دوم جدول برای کسب مدال طلا، و تیم‌های سوم و چهارم جدول برای کسب مدال برنز با هم دیدار می‌کنند.

تیم باریج اسانس ایران در مرحله گروهی به ترتیب به مصاف نمایندگان ازبکستان، ژاپن، تایلند، قزاقستان یک و قزاقستان دو می‌رود.

قهرمانی نوجوانان دختر زیر ۱۷ سال آسیا

این رقابت‌ها از ۱۶ تا ۲۳ خرداد به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد و تیم نوجوانان دختر ایران در گروه A با ازبکستان، تایلند، کره‌جنوبی و استرالیا همگروه شدند.

شاگردان میترا شعبانیان در روز نخست مرحله گروهی به مصاف استرالیا خواهند رفت و در دومین روز استراحت دارند. ملی پوشان دختر ایران در روزهای سوم تا ششم نیز به ترتیب با تایلند، کره‌جنوبی و ازبکستان بازی می‌کنند.

قهرمانی نوجوانان پسر زیر ۱۸ سال آسیا

چهاردهیمن دوره مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان زیر ۱۸ سال پسر آسیا از ۲۴ تا ۳۱ مرداد به میزبانی ایران در شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

۱۳ تیم در این رقابت‌ها حضور دارند و شاگردان محمد وکیلی سرمربی تیم نوجوانان ایران با تیم های استرالیا و قطر در گروه یک حضور دارند.

گروه بندی کامل این رقابت‌ها بدین شرح است:

  •     ایران، استرالیا و قطر
  •     کویت، ژاپن و هند
  •     عراق، چین و کره جنوبی
  •     قزاقستان، تایلند، چین تایپه و سریلانکا

تیم ایران در نخستین روز مرحله مقدماتی استراحت دارد و سپس به مصاف استرالیا و قطر خواهد رفت.

قهرمانی جوانان دختر زیر ۱۹ سال آسیا

مسابقات والیبال قهرمانی جوانان دختر زیر ۱۹ سال آسیا از ۱۳ تا ۲۰ تیر به میزبانی قزاقستان برگزار خواهد شد.

تیم ملی جوانان دختر ایران در گروه A این مسابقات با قزاقستان و استرالیا همگروه هستند و شاگردان پدیده بلوری‌زاده در روز نخست مسابقات به مصاف استرالیا خواهند رفت و پس از استراحت در روز دوم، در سومین روز مرحله گروهی با قزاقستان روبرو خواهند شد.

قهرمانی جوانان پسر زیر ۲۰ سال آسیا

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا از ۳۱ مرداد تا ۷ شهریور به میزبانی بحرین برگزار خواهد شد.

۱۸ تیم در این رقابت‌ها حضور دارند که در شش گروه مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

تیم ملی والیبال جوانان ایران در گروه دوم با تیم‎‌های ژاپن و هند همگروه است.

گروه بندی کامل مسابقات به قرار زیر است:

  •     بحرین، هنگ‌کنگ و عربستان
  •     هند، ژاپن و ایران
  •     کویت، کره جنوبی و قطر
  •     امارات، تایلند و قزاقستان
  •     استرالیا، عراق و بنگلادش
  •     چین‌تایپه، پاکستان و چین

جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا

این رقابت‌ها از ۱۶ تا ۲۳ مرداد با حضور ۱۲ تیم به میزبانی چین‌تایپه برگزار خواهد شد و تیم ملی والیبال جوانان به عنوان نماینده ایران در آن شرکت می‌کند.

شاگردان غلامرضا مومنی‌مقدم سرمربی تیم ملی جوانان ایران در مرحله گروهی در گروه دوم با تیم‌های کره جنوبی و نیوزیلند همگروه هستند.

در گروه اول تیم‌های بحرین، تایلند و چین‌تایپه، در گروه سوم قزاقستان، پاکستان و ژاپن و در گروه چهارم قطر، هنگ‌کنگ و استرالیا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

جام کنفدراسیون والیبال زنان آسیا

این مسابقات از ۳۰ مرداد تا ۶ شهریور با حضور ۱۰ تیم به میزبانی فیلیپین برگزار خواهد شد که تیم ملی زنان ایران در گروه اول با تیم‌های ویتنام، چین، کره‌جنوبی و فیلیپین همگروه است.

شاگردان الساندرا کمپدلی در روز نخست مرحله گروهی استراحت دارند و روزهای دوم تا پنجم به ترتیب به مصاف کره، ویتنام، فیلیپین و چین خواهند رفت.

تیم‌های استرالیا، چین تایپه، ژاپن، تایلند و قزاقستان نیز در گروه دوم به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.