قصه بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم تربیت و اخلاق است/ پارک قصه گویی باید راه اندازی شود

۲۴ام بهمن ،

مبنای قصه گویی ریشه در وحی دارد مبنای قصه گو خداوند است که تمامی مفاهیم تربیت، دین و اخلاق را در قالب داستان در قرآن کریم برای انسان ها آورده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران حاضر در محل، سید صادق رضایی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشست خبری شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی که صبح امروز در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد، گفت: اولین قصه گو خداوند و شنونده او انسان ها می باشند، خدا در قرآن برای انتقال پیام های اخلاقی، دینی و تربیتی به انسان ها از قصه استفاده کرده است.
وی افزود: قصه گویی بهترین تمرین برای صبر و حوصله است و اهداف بسیار فراوانی در قصه گویی وجود دارد.
رضایی تصریح کرد: کانون تنها در پی برگزاری جشنواره قصه گویی نیست بلکه قصد دارد از مربیان قصه گوی کانون فرهنگ قصه گویی را برای کودکان و نوجوانان ترویج می دهند، تقدیر کند.
مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیان کرد: کانون نزدیک به پنجاه سال است که برای کودکان قصه می گوید و بیش از سه هزار مربی کانون در این زمینه فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: مبنای قصه گویی ریشه در وحی دارد مربیان برای کودکان قصه هایی را انتخاب کنند که مضامین آسمانی و انسانی داشته باشد یکی از عواملی که می تواند در فرآیند تربیت اسلامی کودکان تأثیر گذار باشد قصه و قصه گویی است.
رضایی بیان کرد: ۱۰ عنوان کتاب داستان و قصه را برای کودکان به همراه سی دی به صورت تصویری و صوتی به زبان های فارسی، عربی و انگلیسی تهیه کردیم تا ماندگاری داستان ها در ذهن کودکان بیشتر باشد.
مدیر عامل کانون افزود: انتظار من از رسانه ها کمک به ترویج فرهنگ قصه گویی است، شورای فرهنگ عمومی باید در این زمینه مصوبه ای داشته باشد همچنین یک پارک قصه گویی نیز راه اندازی شود تا تمامی اندیشمندان و هنرمندان دور هم جمع شوند.
گفتنی است، شانزدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی ۲۹ بهمن در تبریز برگزار می شود./ص


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.