قصّه انتصاب عباس تازهی سوال‌برانگیزتر از رأی راستگو

فروردین ۱۴۰۳

حداد عادل در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان کرد

عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: مهمتر از قصّه رأی ندادن راستگو به هاشمی، انتصاب عباس تازهی به سمت معاون شورای شهر از سوی مسجد‌جامعی بود که بسیار سوال‌‌برانگیزتر بود.

“فرید‌الدین حدادعادل” در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ رأی الهه راستگو به قالیباف به عنوان شهردار تهران اظهار داشت: رای راستگو براساس نظر شخصی و برداشت وی از عملکرد شهردار تهران بوده است.

وی با بیان اینکه واکنش اصلاح‌طلبان به رأی راستگو از دو جهت قابل فهم است، گفت: پیروزی قالیباف بر هاشمی ضربه بسیار سخت به هاشمی و وجهه اصلاح‌طلبان خصوصا کارگزاران بود.  
 
این فعال سیاسی با بیان اینکه احزاب بر مبنای جمع‌بندی تیمی به فعالیت‌‌های سیاسی در جامعه می‌پردازند، گفت: مقررات حزبی هر نوع استقلال عمل و تصمیم فردی را از شخص می‌گیرد لذا عمل نکردن فعالان سیاسی همچون راستگو به تعهدات گروهی یکی از آفت‌های حزبی در کشور به حساب می‌آید که باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی به انتصاب “عباس تازهی” به عنوان معاون شورای شهر اشاره و تصریح کرد:‌ مهمتر از قصه رأی ندادن راستگو به هاشمی، انتصاب عباس تازهی به این سمت از سوی مسجد‌جامعی بود که بسیار سوال‌‌برانگیزتر بود.  
 
حدادعادل گفت:‌ شخصی که به جز تشک کشتی چیز دیگری را نمی‌شناسد، چگونه می‌تواند مسئولیت نظارت شورا بر شهرداری بزرگی همچون تهران با این چند هزار میلیارد تومان بودجه برعهده بگیرد.  
 
وی با بیان اینکه با شناختی که از چهره فرهنگی، عملی “احمد مسجدجامعی” سراغ داریم انتصاب تازه بسیار سوال‌برانگیز است، گفت:‌ شخصی که در پیشینه خود هیچ سبقه سیاسی نداشته چگونه می‌تواند به انجام وظیفه نظارتی در شورا بپردازد، به اعتقاد من این انتصاب بسیار معنادارتر از عملکرد راستگو در شورای شهر است.  
 
عضو جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: گاهی اوقات ما با پرداختن به مسائلی مثل رأی دادن راستگو به قالیباف قصد فرار به جلو را داریم و از پرداختن به مسائلی همچون انتصاب تازهی استنکاف می‌کنیم.  
 
حدادعادل ادامه داد: راستگو در انتخاب شهردار مصالحی را فراتر از مسائل حزبی در نظر داشته که براساس آن عمل کرده و احتمالا بنا به اعتقاد وی،‌ مدیریت قالیباف برای مردم تهران فایده‌اش بسیار بیشتر از انجام تعهدات حزبی است.  
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور طبیعی هم راستگو و هم عرصه سیاسی از این پس می‌پذیرند که وی مورد مهر و توجه اصلاح‌طلب‌ها قرار نخواهد داشت. 

انتهای پیام/  
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.