قطر، عربستان و ترکیه آلت‌دست آمریکا

جام جم آنلاین: وزیر امور خارجه سوریه در گفتگو با تلویزیون سوریه تاکید کرد: سازمان همکاری اسلامی، که اساساً برای حمایت از قدس تشکیل شده است، تاکنون هیچ کاری برای حمایت از آن انجام نداده است.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، ولید المعلم درباره دعوت نشدن کشورش به نشست فوق‌العاده این سازمان در مکه گفت: تعلیق عضویت سوریه در این سازمان مغایر منشور آن است و مردم سوریه هیچ اهمیتی به نشست این سازمان در مکه نمی‌دهند.

وزیر امور خارجه سوریه در توصیف برخی کشورهای عربی و غربی که دم از حمایت از مردم سوریه می‌زنند گفت: بهترین واژه‌ای که برای توصیف آن‌ها می‌توانم به کار ببرم واژه «ریاکار» است. از  خانم والری عاموس، معاون دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه، درباره کمک‌های انسان‌دوستانه کشورهای بیگانه به مردم سوریه پرسیدم که گفت فقط چهار کشور هستند و کشورهای عربی نیز حتی یک دلار نیز کمک نکرده‌اند.

وی گفت: آمریکا پس از حوادث ۱۱ سپتامبر رویکرد مبارزه با تروریسم را در پیش گرفت، اما درباره سوریه رویکردش را تغییر داد و علت آن نیز فقط توطه علیه سوریه بود.

ولید المعلم تاکید کرد کشورهایی مانند ترکیه، قطر و عربستان آلت ‌دست هستند و طراح و توطئه‌کننده اصلی علیه سوریه آمریکاست.

ولید المعلم  در ادامه تاکید کرد: سوریه به طرح شش بندی کوفی عنان، فرستاده سابق سازمان ملل متحد به سوریه، پایبند است، اما فقط تعهد سوریه در این باره کافی نیست بلکه باید طرف‌های دیگر نیز تعهد بدهند.

وی درباره رویارویی ارتش سوریه با گروه‌های ترویستی نیز تاکید کرد: به هر کسی که  در مخیله‌اش توهم پیروزی بر ارتش سوریه را دارد می‌گوییم که چنین توهمی سرابی بیش نیست. ارتش سوریه در طول بحران نشان داد که ارتشی ملی و با شجاعت از مردم دفاع می‌کند.

وزیر امور خارجه سوریه در ادامه درباره رویارویی ارتش این کشور با گروه‌های مسلح در شهر حلب گفت نیز خاطرنشان کرد: علت اینکه ارتش سوریه در یکسره کردن کار در حلب تأخیر کرده است این است که ارتش تلاش می‌کند به غیرنظامیان، منازل شهروندان و تأسیسات زیربنایی آسیب حداقلی برسد. عملیات ارتش در حلب بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و با محدودیت پیش می‌رود و کار پاکسازی مناطق آن ادامه دارد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.