منافع آمریکا ایجاب می‌کند که مرسی در مصر بر روی کار نباشد

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس مسائل آفریقا گفت: منافع آمریکا ایجاب می‌کند که مرسی در مصر بر روی کار نباشد چرا که نبود مرسی برای ایالات متحده مفیدتر است.

 

کورش فخرطاولی درگفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به مواضع آمریکا در قبال حوادث اخیر مصر گفت: آمریکا روابط ویژه‌ای با مصر دارد و این کشور سنگ بنای سیاست خارجی ایالات متحده در منطقه است.

فخرطاولی اظهار داشت: منافع آمریکا ایجاب می‌کند که مرسی در مصر بر روی کار نباشد چرا که نبود مرسی برای ایالات متحده مفیدتر است.

این کارشناس مسائل آفریقا دربارهٔ مواضع آلمان که خواهان آزادی مرسی شده، بیان داشت: آلمان مواضع مستقل‌تری نسبت به آمریکا و ترکیه دربارهٔ تحولات مصر دارد چرا که منافع خاصی در مصر ندارد به همین خاطر براساس اصول دموکراتیک اعلام موضع می‌کند.

وی دربارهٔ اعلام نگرانی ترکیه نسبت به برکناری مرسی افزود: ترکیه پس از روی کار آمدن مرسی به‌دنبال افزایش نفوذ منطقه‌ای خود بود به همین خاطر باید از برکناری مرسی نگران باشد چرا که دولت روی کارآمده در مصر با دولت مرسی در اعلام مواضع ، متفاوت است.

این کارشناس مسائل آفریقا در پایان خاطرنشان کرد: کمک‌های میلیاردی عربستان و قطر به دولت جدید مصر برای ترکیه ایجاد مشکل می‌کند اما دولت ترکیه همواره نشان داده که تامین منافع اقتصادی در اولویت روابط کاری با دیگر کشورها قرار دارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.