برقراری روابط با ایران و چین در راستای تلاش‌ مصر برای فاصله‌گرفتن از غرب

استاد دانشگاه وست چستر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت پیام برقراری روابط مصر با ایران و چین و دیگر کشورها این است که می خواهد از غرب فاصله بگیرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی، یک کارشناس آمریکایی گفت مصر سیاست خارجی و اقدامات خود را در راستای تامین نیازهای اقتصادی این کشور تنظیم خواهد کرد.
 مصر یکی از کشورهای شرکت کننده در نشست جنبش غیرمتعهدها در تهران است.
 محمد مرسی رئیس جمهور مصر که در این نشست حضور خواهد داشت اولین رئیس جمهور مصر خواهد بود که در بیش از سی سال گذشته به ایران سفر خواهد کرد.
 مرسی قبل از سفر به تهران از چین نیز دیدن خواهد کرد و انتظار می رود در این سفر برای تقویت روابط اقتصادی مصر با چین بکوشد.
لارنس دیویدسون ، استاد دانشگاه وست چستر در ایالت پنسیلوانیای آمریکا گفت پیام این حرکات این است که مصر می خواهد از غرب فاصله بگیرد.
دیویدسون در این باره به راشا تودی گفت : مصری ها می خواهند منابع کمک به خود ، بویژه کمک های اقتصادی را متنوع سازند. اگر آنها بتوانند منابعی در خارج از آمریکا برای کمک های مالی و غیرمالی پیدا کنند به سراغ آنها خواهند رفت. این کار مستلزم رفتن به سراغ منابع مانند چین و حتی روسیه و عربستان سعودی در خلیج فارس است.
وی افزود: مرسی به سبب نیازهای مالی و اقتصادی مصر توجه خود را به چنین مناطقی معطوف کرده است. به اعتقاد من مصر سیاست و اقدامات خود را در راستای نیازهای اقتصادی این کشور تنظیم خواهد کرد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.