قطر و عربستان پیرو سیاست‌های آمریکا

قطر و عربستان پیرو سیاست‌های آمریکا

 

سه شنبه ۵ اردیبهشت ساعت ۱۵:۵۱

فارس: ظهر امروز حامد حسن سفیر سوریه در حاشیه نشست خبری خود در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص وضعیت پرونده سوریه گفت:‌ سرنوشت سوریه به دست مردم و رهبر آن تعیین می‌شود و روند اصلاحات در سوریه نشان از این امر دارد. حضور مردم در بسیاری از فرصت‌ها نشان داد که از اصلاحات ایجاد شده از سوی بشار اسد از او حمایت می‌کنند.

وی افزود: میلیون‌ها نفر سوری با حضور در خیابان‌ها از رهبر خود حمایت کردند و ۶۵ درصد آنها به اصلاحات رأی دادند که نشان از پشتیبانی مردم از بشار اسد دارد. همچنین ۶۰ درصد از مردم در انتخابات شهرداری‌ها شرکت کردند.

سفیر سوریه در خصوص این موضوع که آیا آمریکا پرونده سوریه را به روسیه واگذار کرده است و دلیل حمایت روسیه از کشورش نیز تصریح کرد: دوستان ما در جهان در کنار ما ایستاده و از ما حمایت کردند، مثل جمهوری اسلامی ایران. موضع روسیه و چین در خصوص سوریه مشخص است و هر دو حامیان ما هستند.

وی گفت: نظام جهانی به سمت چند قطبی شدن حرکت می‌کند و چین و روسیه نیز در آن سهیم هستند. روابط ما با این دو کشور مستحکم است و مطمئناً چند قطبی شدن نظام جهانی به نفع همه کشورها خواهد بود.

حامد حسن در خصوص دلیل حمایت دولت‌های قطر و عربستان از مداخلات نظامی در کشورش اظهار داشت:‌ همواره تعدادی از کشورها در منطقه پیرو سیاست‌های آمریکا و اسرائیل بوده‌اند و حمایت این دو کشور از مداخلات نظامی علیه دولت بشار اسد کاملاً واضح و براساس سابقه واکنش آنها در قبال بحث مقاومت و لبنان کاملاً مشخص است و انتظار دیگری هم از آنها نمی‌رفت.

جوان آنلاین – آخرین عناوین بین الملل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.