قطعات موسیقی استاد فرامرز پایور منتشر شد

کافه موسیقی- «قطعات موسیقیِ مجلسی» برای سنتور شامل آثار فرامرز پایور منتشر شد. به نقل از خبرگزاری ایسنا، اجرای قطعات این آلبوم بر عهده سامان ضرابی بوده است و دو لوح فشرده را شامل می‌شود. «قطعات موسیقیِ مجلسی» پایور معرف قطعاتی از موسیقی سنتی (کلاسیک) ایرانی‌اند که به فراخورِ شنیدارِ مخاطبانِ کمتر آشنا با موسیقی سنتی ساخته یا تنظیم شده‌اند و درک این قطعات برای مخاطبان غیرحرفه‌ای می‌تواند راحت‌تر و لذت بخش‌تر باشد.

او در یادداشتی برای این آلبوم نوشته است: «قطعات موسیقیِ مجلسی» را شاید بتوان حاصل تلاش یک موسیقی‌دانِ حرفه‌ای برای ایجاد رپرتواری همه‌فهم‌تر دانست؛ رپرتواری که به لحاظ پیچیدگی‌های محتوایی می‌توان آن را حد واسطی میان انواع جدی و عامه‌پسندِ موسیقی تلقی کرد. این هنرمند همچنین می‌‌نویسد: «استاد فرامرز پایور در تنظیم «قطعات موسیقیِ مجلسی» هنرجویانی را مد نظر قرار داده است که پیشتر دستِ کم چهار یا پنج کتابِ نظام آموزشی ایشان را آموخته و نواخته‌اند. بنابراین اجرای این قطعات برای هنرجویانی مناسب است که از سطحِ مبتدی به مراتب بالاترند و بیشتر به درکِ احساس و نحوه‌ی بیان این قطعات نیاز دارند تا به تسلط بر جنبه‌های تکنیکی و ضرباهنگِ آن‌ها»

بهای این آلبوم موسیقی ١١هزار تومان اعلام شده است.

به گزارش «کافه موسیقی» استاد فرامرز پایور یکی از برجسته ترین اساتید موسیقی ایرانی، آهنگ ساز، مولف و نوازنده چیزه دست سنتور و همچنین یکی از تاثیرگذارترین چهره های موسیقی ایرانی و پایه گذار گروه نوازی در موسیقی سنتی ایرانی بوده است. استاد پایور تالیفات زیادی در راستای آموزش سنتور نوازی داشته و همچنین آلبوم های موسیقی متعددی منتشر کرد. استاد فرامرز پایور در سال ١٣٧٨ دچار عارضه سکته مغزی شد و تا پایان عمر نتوانست فعالیت هنریش را ادامه دهد. و سرانجام در ١٨ آذر ١٣٨٨ به علت ایست قلبی چشم از جهان فرو بست.

کافه موسیقی::صفحه اصلی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.