قطعه‌سازان آخرین راهکار حفظ تولید را برگزیدند

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران گفت: قطعه‌سازان به عنوان آخرین راهکار، رویکرد ادامه‌ تولید با حداقل ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی را به امید حل مشکلات در آینده‌ نزدیک برگزیدند.

ساسان قربانی گفت: به دنبال مشکلات رخ داده در دو سال اخیر تعداد قابل توجهی از شرکت‌های قطعه‌سازی تعطیل شده‌اند.

وی با بیان این‌که شرکت‌های باقی‌ مانده نیز بین تعطیلی و ادامه‌ حیات با حداقل ظرفیت و با ضرر و زیان بالا، راه دوم را برگزیده‌اند، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون قطعه‌سازان امیدوار به حل مشکلات در آینده نزدیک می باشند به همین سبب ترجیح می‌دهند محصولات را با ضرر و زیان تولید کنند تا از تعطیلی خطوط، بیکاری کارگران و هزینه‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران ادامه داد: اگر یک شرکت قطعه‌سازی تعطیل شود با فرض حل مشکلات در آینده نزدیک، احیای مجدد آن کاری پرهزینه و وقت‌گیر خواهد بود زیرا خطوط تولید باید مجددا راه‌اندازی، کالیبره، تست و نمونه‌گیری شود که هزینه‌های آن خارج از توان بسیاری از قطعه‌سازان است.

وی افزود: زمانی که یک شرکت قطعه‌سازی تعطیل و نیروهای آن بیکار می‌شوند، با فرض حل مشکلات، راه‌اندازی مجدد این شرکت و جذب نیروهای بیکار شده که بعضا با هزینه‌های بالا در خارج از کشور آموزش دیده‌اند، اگر غیرممکن نباشد سخت و پرهزینه خواهد بود.

قربانی خاطرنشان کرد: بنابراین قطعه‌سازان به سبب این‌که نسبت به حل سریع مشکلات در دولت تدبیر و امید خوشبین می باشند، تصمیم گرفته‌اند که فعلا با حداقل ظرفیت ۱۰ تا ۱۵ درصدی تولید را به هر شکل ممکن و با ضرر و زیان ادامه دهند به امید آن‌که تمام مشکلات در آینده نزدیک رفع شود.

وی با بیان این‌که با این حال ممکن است بعضی از قطعه‌سازان ادامه فعالیت با ضرر و زیان را دوام نیاورده و از دور خارج شوند، تصریح کرد: بعضی از شرکت‌های قطعه‌سازی از حدود دو سال پیش محصولاتشان را با زیان تولید می‌کنند و به نظر می‌رسد ادامه این راه در دراز مدت ممکن نخواهد بود.

دبیر انجمن قطعه‌سازان ایران تصریح کرد: در این شرایط قطعه‌سازان با هر طرق ممکن به وظیفه‌ خود که حراست از منافع ملی و صنعتی کشور است عمل می‌کنند. امیدواریم این تلاش‌ها نتیجه داده و شاهد احیای این صنعت در آینده‌ نزدیک باشیم.

پایان خبر/

تاریخ ارسال : شنبه ۲۹ تیرماه
ساعت ارسال : ۱۱:۵۵


Machinemag.com News
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.