قطعه چهارم بزرگراه تهران – شمال بزودی به بهره برداری می رسد

۰۳م اسفند ،

ˈاحمد صادقیˈ روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح های راهسازی شهرستان نور در گفت و گو با ایرنا افزود : برای طرح های ملی آزاد راه یادشده در سال جاری سه هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

قطعه چهارم آزاد راه تهران – شمال در حوزه استحفاظی مازندران واقع شده است.

وی اظهار داشت : در زمان حاضر ۲۹ هزار کیلومتر راه ریلی ، آزاد راه و بزرگراه در سراسر کشور با صرف ۲۳ هزار میلیارد ریال اعتبار در دست ساخت است که اعتبار آن از محل تملک و دارایی تامین شده است.

وی پیشرفت فیزیکی این تعداد طرح راهسازی را به طور میانگین ۶۰ درصد اعلام کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد : علاوه بر این تا پایان سال جاری ۵۴ پروژه بزرگ ریلی و آزاد راه و بزرگراه در کشور به طول ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر با حدود ۳۰ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری کامل می رسد هرچند که بخش عمده ای از آن هم اکنون نیز مورد بهره برداری است .

صادقی در مورد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی یادآور شد : اعتبارات امسال این وزارتخانه از محل تملک و دارایی ۲۷ هزار میلیارد ریال است که فقط ۲۰ درصد این مقدار، اختصاص یافته علاوه بر این مقدار نیز از محل فروش اوراق مشارکت و فروش سهام شرکت های دولتی مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار داشتیم.

به گفته وی پروژه های راهسازی در کشور با سرعت مطلوبی در حال اجراست.

وی با اشاره به گردشگری بودن مازندران توجه به راه های این استان را بیش از پیش ضروری دانست و گفت : راههای این استان باید از قبل مورد توجه بیشتری قرار می گرفت ، با این حال، وزیر راه و شهرسازی نیز توجه خاصی به راههای مازندران داشته است.

استان مازندران بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راههای اصلی و فرعی دارد. ک/۳

۷۵۱۴/۶۲۱////

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.