قلب خودروسازی امریکا ورشکست شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 قلب خودروسازی امریکا ورشکست شد

قلب خودروسازی امریکا ورشکست شد

ممتازنیوز: شهر صنعتی دیترویت و قلب صنعت خودروسازی آمریکا ورشکست شد.

به گزارش ممتازنیوز، شهر دیترویت در ایالت میشیگان زمانی قطب بزرگ صنعت خودروسازی آمریکا به شمار می رفت زیرا بزرگترین شرکتهای سازنده خودرو در آمریکا از جمله جنرال موتورز و فورد در این شهر فعالیت گسترده داشتند.
اما از چند سال پیش این شهر به شدت دچار مشکلات مالی شده است. همین مسئله سبب شده است مسئولان این شهر ، لایحه اعلام ورشکستگی این شهر را تنظیم کنند.
بدهی این شهر به ۱۸ میلیارد دلار رسیده است.
ریک اسنایدر فرماندار ایالت میشیگان به مسئولان شهری دیترویت اجازه داده اند لایحه اعلام ورشکستگی این شهر را به مقامات ایالتی تسلیم کنند.
دیترویت بزرگترین شهر آمریکایی است که تاکنون اعلام ورشکستگی می کند.
اگر با طرح ورشکستگی دیترویت موافقت شود، مسئولان این شهر می توانند دارایی ها و سرمایه های شهری ازقبیل ساختمانها را به پول نقد تبدیل کنند تا از این طریق بدهی های شهر پرداخت شود.
زمانی شهر دیترویت که قلب خودروسازی آمریکا است یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت داشت اما پس از بحران مالی در سال ۲۰۰۸ که به بحران مسکن و ورشکستگی صنایعی از قبیل شرکت های خودروسازی آمریکا منجر شد جمعیت این شهر به ۷۰۰ هزار نفر رسیده است زیرا بسیاری از کارگران و ساکنان این شهر، دیترویت را ترک کرده اند.
بسیاری از محله های دیترویت از سکنه تخلیه شده و به شهر ارواح تبدیل شده است.
دِیو بینگ شهردار دیترویت به کارکنان سازمانهای شهری اطمینان خاطر داده است که پرداخت حقوق آنها ادامه خواهد داشت و تا چند ماه دیگر وضع این شهر بهبود پیدا خواهد کرد.
شهر دیترویت در دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰، قلب صنعت خودروسازی آمریکا بود که سبب اوج گرفتن آمریکا در این عرصه شد. با این اوصاف، ورشکسته شدن شهر دیترویت نه تنها برای این شهر بلکه برای کل آمریکا خبر بسیار بدی به شمار می رود.
بی تردید با ورشکستگی دیترویت، خدمات عمومی در این شهر بسیار تنزل پیدا خواهد کرد و حقوق کارکنان دولتی وابسته به شهرداری کاهش خواهد یافت.
ورشکستگی دیترویت ضربه بزرگی به صنعت خودروسازی آمریکا وارد خواهد کرد زیرا این شهر،قلب این صنعت به شمار می رود. مرکز اصلی شرکت جنرال موتورز در این شهر واقع است. کاهش شدید جمعیت این شهر سبب افت مالیاتهایی شد که سازمانهای شهری از مردم دریافت می کردند و همین مسئله با کاهش درامدهای این سازمانها و درنتیجه به ورشکستگی کشیده شدن این شهر همراه شد.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و مشاوران او از نزدیک مسائل دیترویت را زیرنظر دارند.
گفته می شود سخنگوی کاخ سفید گفته است دولت فدرال آمریکا مصمم است برای بهبود وضع دیترویت با مسئولان این شهر همکاری کند.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.