قهرمان جام ملت‌های اروپا چقدر جایزه می‌گیرد

قهرمان جام ملت‌های اروپا چقدر جایزه می‌گیرد

جام جم آنلاین: یورو ۲۰۱۲ در مقایسه با رقابت‌های دور قبل به میزبانی مشترک اتریش و سوئیس افزایش ۱۲ میلیون یورویی پاداش‌ نقدی را شاهد بوده است.

در یورو ۲۰۰۸ مجموعا ۱۸۴ میلیون یورو میان تیم‌های شرکت‌کننده تقسیم شده بود، حال آن‌که اتحادیه فوتبال اروپا در جریان چهاردهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های اروپا ۱۹۶ میلیون یورو را میان ۱۶ تیم حاضر در این رقابت‌ها تقسیم خواهد کرد.

هر یک از ۱۶ تیم حاضر در یورو ۲۰۱۲ به خاطر حضور در این رقابت‌ها هشت میلیون یورو دریافت کرده‌اند. آنها در صورت پیروزی در هر بازی گروهی یک میلیون یورو و در صورت تساوی در هر بازی دور گروهی نیم میلیون یورو پاداش نقدی دریافت می‌کنند.

در حالی که رسیدن به عنوان سوم گروه برای هر تیم یک میلیون یورو پاداش به همراه دارد، راهیابی به دور یک‌چهارم نهایی نیز پاداشی دو برابر را برای تیم‌ها به ارمغان می‌آورد.

هر یک از چهار تیم حاضر در دور نیمه‌نهایی سه میلیون یورو پاداش نقدی دریافت می‌کنند. در نهایت برنده بازی نهایی جام ملت‌های اروپا ۷٫۵ میلیون یورو و بازنده دیدار فینال ۴٫۵ میلیون یورو پاداش نقدی به جیب خواهند زد.

تنبیه تزارگونه

یکی از تیم‌های شایسته یورو ۲۰۱۲، روسیه بود که در همان بازی نخست خود با چهار گل جمهوری چک را شکست داد.

پیروزی پرگل روسیه مقابل چک همان قدر غیرمنتظره بود که شکست یک بر صفر این تیم مقابل یونان و حذف از محله گروهی.

به همین علت نمایندگان مجمع قانونگذاری منطقه کراسنودار روسیه خواستار تنبیه بازیکنان تیم ملی فوتبال این کشور شدند و عنوان کردند تنها شرمندگی کافی نیست.

این گروه پیشنهاد کرده‌اند بازیکنانی مثل آندره آرشاوین، رومن شیروکوف و آلن دژاگوئف از حضور در تبلیغات لویزیونی محروم شوند و برای دیگر بازیکنان، ممنوعیت انتقال به باشگاه‌های خارجی و در عوض انتقال به تیم‌های دسته پایین‌تر اعمال شود.

تشکر بوفون

قبل از بازی‌های روز پایانی گروه C شایعه تبانی به حدی بالا گرفته بود که حتی خبرنگاران در این مورد نظر پراندلی، سرمربی ایتالیا را هم پرسیدند.

اگر اسپانیا و کرواسی به تساوی ۲ ـ ۲ می‌رسیدند، ایتالیا تحت هر شرایط حذف می‌شد، البته پراندلی همان موقع عنوان کرد به این موضوع اهمیت چندانی نمی‌دهد، اما پس از آن که اسپانیا با یک گل کرواسی را برد و همراه ایتالیا به مرحله حذفی صعود کرد، جیان لوئیجی بوفون به تقدیر و تشکر از ماتادورها پرداخت و گفت: همیشه به اسپانیایی‌ها اعتماد دارم و آنها با بازی جوانمردانه خود نشان دادند این اعتماد بی‌دلیل نیست.

 

انتقاد کلیسایی

کلیسای ارتدوکس اکراین رفتار هواداران فوتبال این کشور را در حین برگزاری یورو ۲۰۱۲ مورد انتقاد قرارداد.

میشائلو دنیزنکو، مقام ارشد ارتدوکس در شهر کی‌یف با ابراز تاسف از رفتار برخی تماشاگران گفت: وقتی به رفتار این گونه هواداران نگاه می‌کنیم، گاه می‌بینیم دیگر چهره انسانی ندارند و شبیه جانوران رفتار می‌کنند. به نظر می‌رسد آنها تعادل رفتاری خود را از دست داده‌اند که این گناه محسوب می‌شود.

مرگ به خاطر تماشای یورو

جوان ۲۶ ساله چینی به منظور پیگیری نتایج مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۲ و بی‌خوابی فوت کرد.

جیانگ که از طرفداران تیم فوتبال انگلیس و فرانسه در جریان این مسابقات بود، هفته گذشته به دلیل خستگی ناشی از بی‌خوابی و مصرف الکل و تنباکو سیستم ایمنی بدنش ضعیف شد و فوت کرد.

او به دلیل برگزاری مسابقات مختلف این رقابت‌ها مجبور بود، شب‌ها بیدار بماند و صبح روز بعد نیز در سر کار حاضر شود.

این اولین بار نیست که تماشای فوتبال برای تماشاچیان آن حادثه‌ساز می‌شود. در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۰۶ نیز چند نفر به دلیل خستگی ناشی از بی‌خوابی به بیمارستان منتقل شده بودند.

دل‌بوسکه می‌ماند

خیلی فرقی نمی‌کند اسپانیا قهرمان یورو ۲۰۱۲ شود یا نتواند از عنوان قهرمانی چهار سال پیش خود محافظت کند، چراکه ویسنته دل‌بوسکه تحت هر شرایط سرمربی ماتادورها باقی خواهد ماند.

قرارداد سرمربی ۶۱ ساله اسپانیایی‌ها در جریان بازی‌های یورو و قبل از آن که تکلیف صعود این تیم به مرحله حذفی مشخص شود، امضا شد.

به این ترتیب او که در جام جهانی ۲۰۱۰ توانست برای نخستین بار عنوان قهرمانی جهان را برای اسپانیایی‌ها به ارمغان بیاورد، دست‌کم تا پایان جام جهانی برزیل به کارش ادامه خواهد داد.

خداحافظی فن بومل و شوچنکو

مرحله گروهی به بازی‌های ملی دو بازیکن مطرح خاتمه داد.

اولین آنها مارک فن‌بومل، هافبک ۳۵ ساله هلندی‌ها بود که پس از حذف زودهنگام لاله‌های نارنجی از جام ملت‌های اروپا ۲۰۱۲ از این تیم کناره‌گیری کرد.

او سال ۲۰۰۰ برای اولین بار پیراهن هلند را تن کرد و ۷۹ بار در ترکیب تیم ملی کشورش به میدان رفت. دومین بازیکن هم آندره شوچنکو بود.

بهترین مهاجم تاریخ فوتبال اکراین پس از ۱۷ سال بازی با پیراهن تیم ملی کشورش و زدن ۴۸ گل ملی، در تورنمنتی که یکی از میزبانانش اکراین بود، به توفیقی دست نیافت.

پیش‌بینی کاپلو

فابیو کاپلو سرمربی ایتالیایی و سابق تیم ملی انگلیس، هیچ یک از دو تیم ایتالیا و انگلیس را در اندازه‌های فینالیست شدن در یورو ۲۰۱۲ نمی‌داند.

او با بیان این که اسپانیا و آلمان فینالیست‌های این دوره خواهند بود، گفت: آلمان روحیه فوق‌العاده و قدرت زیادی دارد؛ در حالی که اسپانیا تیمی است که بهترین فوتبال را با وجود از دست دادن چند مهره‌ کلیدی خود به نمایش می‌گذارد. در کل فکر می‌کنم این دو تیم نسبت به دیگر تیم‌ها بهتر هستند.

نذر سرمربی ایتالیا

چزاره پراندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا پس از صعود تیمش به مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۲، ۲۱ کیلومتر پیاده‌روی کرد.

سرمربی آتزوری پیش از آغاز رقابت‌ها به راهبان صومعه کامادولسه قول داده بود در صورت صعود تیمش به مرحله یک‌چهارم نهایی، پیاده به این صومعه خواهد رفت.

به این ترتیب بعد از صعود ایتالیا و در نیمه‌های شب سه‌شنبه، پراندلی همراه کادر فنی‌اش و همچنین دیمیتریو آلبرتینی، نایب ‌رییس فدراسیون فوتبال ایتالیا برای عمل کردن به این قول، اردوی تیم را ترک کردند.

پراندلی و همراهانش بعد از سه ساعت و نیم پیاده‌روی به صومعه کامادولسه رسیدند و با استقبال گرم راهبان روبه‌رو شدند. آنها بعد از اقامتی کوتاه، با ماشین به اردوی تیم بازگشتند.

رضا پورعالی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.